معیری، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: پیش از این، طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت مستمر انجام میشد، اما با توجه به خسارتهایی که به راهها وارد شده اجرای این طرح تشدید یافته است.
در حال حاضر ۷۲ محور فرعی و روستایی شامل ۴۸۰ کیلومتر از مسیرها به صورت مستقیم بر اثر اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار آسیب دیده اند.
برای بهسازی راهها باید ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.
کسانی که تخلف کنند با آنها برخورد میشود و احتمال لغو کارت هوشمند آنها وجود دارد.
شرکتهایی هم که برای متخلفان بارنامه صادر کند، اعمال قانون خواهد شد.
یکی از راه کارها برای جلوگیری از اضافه بار کامیونها در معادن و شرکتهای تولید مصالح ساختمانی کنترل از مبدا و نصب باسکول است.
همه معادن مجهز به باسکول نیستند و یا استفاده نمیکنند.
اخیرا دادگستری یک شیوه نامهای را تبیین کرده است که برای متخلفان در این زمینه جرایم سنگینی تعریف کرده است.
در سه ماه نخست امسال برای کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی بار، ۲۸ گشت مشترک با پلیس راه برگزار شده است.