سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی خبر داد.

آقای  سیدقاسم ناظمی در نشست با خبرنگاران گفت: با همکاری رسانه‌های استان، موضوع مقبره‌الشعرا به یک مطالبه جدی میان گروه‌های مرجع و نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر تبدیل و باعث شد تا در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی ۱۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی مقبره‌الشعرا اختصاص یابد.

 این اعتبار در طول دو سال به طرح تزریق خواهد شد که ۸۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی و ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

 با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های فرهنگی استان اختصاص یافته است که امیدواریم جذب این اعتبارات موجب رشد سرانه فرهنگی استان شود.

 

 برش استانی این نقشه در سال گذشته تدوین و در شورای فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی استان تصویب شد و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارسال و پس از تصویب در آن طی سفر رییس جمهوری رونمایی شد.

 هم اکنون مراحل اجرایی این سند برای جذب منابع در حال انجام بوده و این سند می‌تواند به فضای فرهنگی و هنری استان تاثیر بگذارد و سایر نهاد‌ها نیز در ذیل این سند فعالیت‌های خود را طراحی و اجرا خواهند کرد.

در این نشست از پوستر ۱۵ امین جشنواره فیلم تبریز هم رونمایی شد.

  • این جشنواره با شرکت ۲۳۶ فیلم و پخش ۷۰۰ دقیقه فیلم دهه سوم تیرماه در تبریز برگزار خواهد شد.
برچسب ها: ارشاد اسلامی ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.