سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پلدختر در مجلس:

۸۲ میلیون مترمکعب آب از سد معشوره به پلدختر اختصاص یافت

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۲ میلیون مترمکعب آب از سد معشوره جهت تامین آب مردم این شهرستان تخصیص داده شد.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی  در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر اظهارکرد: عمق خسارت و آسیب‌های سیل سال ۱۳۹۸به حدی بودکه ۳۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی برخی مردم که تنها منشا درآمدزایی آنان بود به کلی از بین رفت.

کاظمی افزود: شهرستان پلدختر دارای ۳۳۴ شهید، بیش از یکهزار جانباز و ۲۱ آزاده است و بیش از ۷۲ بارآماج حملات بمب افکن‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و در همان زمان رزمندگان پلدختری در جبهه‌ها خط شکن بودند.

او به جاده پلدختر- خرم آباد اشاره کرد و یادآورشد: جاده پلدختر - خرم آباد رگ حیاتی کشور است که تسریع در تامین اعتبار و بهره برداری از این جاده، مطالبه به حق مردم پلدختر است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه آب نیز اشاره کرد و افزود: لرستان دارای منابع فراوان آب و چهارمین استان آبی کشور است که به دلیل کنترل و مهار آن، مردم از این منابع برخوردار نیستند در پی رفع این مشکل مکاتبات زیادی صورت گرفته است.

کاظمی راهکار برون رفت از این مشکل را احداث سد دانست و افزود: باید در این راستا وزارت نیرو توجه ویژه‌ای اعمال کند که در این راستا روز گذشته موارد را به اطلاع وزیر رساندم.

او گفت: مطالعه سد چول هول به پایان رسیده که در حال حاضر دنبال ماده ۲۳ آن هستیم و سد بن لار بین مرز کوهدشت و پلدخترو بالا دست باغات انجیر قرار دارد که حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار باغات این منطقه که اکنون با مشکل کم آبی مواجه هستند را در صورت احداث، پوشش می‌دهد که مطالبه آن در آب نیروی کشور دست بررسی است.

 

برچسب ها: نماینده ولی فقیه ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.