سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اماکن دامی عشایری ابرکوه سمپاشی شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از سمپاشی اماکن دامی عشایری این شهرستان با همکاری بسیج شهرستان خبر داد.

امیدسالاری گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و لزوم کنترل حشرات ناقل بیماری، طرح سمپاشی اماکن دامی عشایری شهرستان ابرکوه انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: سمپاشی با همت اکیپ متشکل از نیرو‌های داوطلب بسیجی، بسیج عشایری و شبکه دامپزشکی تحت نظارت دامپزشکی و با سموم دامی که از سوی اداره دامپزشکی بصورت رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گیرد سمپاشی می‌شوند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه: با این اقدام ضمن کنترل جمعیت حشرات ناقل بیماری، انگل‌های خارجی بدن دام نیز از بین می‌روند.

سالاری گفت: هدف از سم‌پاشی جایگاه دام در روستا‌ها ارتقای سطح بهداشتی جمعیت دام شهرستان، مبارزه با بیماری‌های انگلی و از بین بردن کنه‌ها به عنوان حلقه‌های واسط بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

امیدسالاری می‌گوید: انگل‌های خارجی، علاوه بر تضعیف دام به دلیل خونخواری، ناقل برخی از بیماری‌های ویروسی و تک یاخته‌ای از جمله بیماری‌های مهم و خطرناک مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند و سمپاشی اماکن دامی در فصل زاد و ولد کنه یکی از راهکار‌های مبارزه با این بیماری است

او گفت: در سالیان اخیر با برنامه ریزی صورت گرفته و تأمین اعتبار مورد نیاز، همواره سطح پوشش دام‌ها را در دو حوزه واکسیناسیون و مبارزه با انگل‌های خارجی دام‌ها افزایش داده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.