سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام باند کلاهبرداران پیامکی در قم

دادستان قم از دستگیری باند کلاهبرداری پیامکی با گردش مالی ۱۲ میلیارد تومانی خبر داد.

حجت الاسلام حسن غریب گفت :  متهمان با دریافت مبالغ میلیونی از مالباختگان با وعده فروش لوازم منزل با تخفیف قابل توجه و اهداء جوایزی مثل خودرو و سکه طلا در چند شهر از جمله قم، اصفهان، تبریز کلاهبرداری کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم می گوید: متهمان با ارسال پیامک انبوه به مخاطبان به صورت تصادفی، تحت عنوان «شما برنده بن کالا از شرکت بازرگانی شده‌اید و برای دریافت کارت تخفیف سریعاً با این شماره تماس بگیرید» افراد را به دریافت جوایز قرعه کشی صوری ترغیب و به بهانه‌های واهی نظیر ترخیص و انتقال سند خودروی جایزه و یا ارسال لوازم خانگی با تخفیف چشمگیر و همراه با سکه طلا از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

این مقام قضایی گردش مالی حساب متهم اصلی این پرونده که یک خانم است را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این نوع کلاهبرداری، متهمان در ابتدا اقدام به فروش لوازم خانگی مانند جاروبرقی، چرخ گوشت، ماکروفر، سرویس قابلمه و یا فروش سکه طلا با کیفیت پایین و با ارزشی بسیار نازلتر از مبالغ دریافت شده از مشتریان کردند و در ادامه با بیان اینکه شما برنده قرعه کشی مشتریان با جوایزی نظیر خودرو، کمک هزینه خرید لوازم خانگی و وجه نقد شده‌اید، آن‌ها را فریب داده و مبالغ میلیونی دریافت کرده و دیگر پاسخگوی مالباختگان نمی‌شدند.

حجت الاسلام غریب گفت: متهمان با پیگیری پلیس فتا دستگیر و در حال تکمیل تحقیقات در شعبه ۱۳ بازپرسی هستند.

او به شهروندان هشدار داد ضروری است در مواجهه با افراد حقیقی و حقوقی از صحت اعتبار فعالیت و سوابق آنان مطمئن شوند و از اعتماد شتابزده به این کلاهبرداران خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کلاهبرداری و فساد شرکت بهکام کوین در قم
۰۹:۰۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
چرا اینقدر که به مسائل خصوصی مردم حساس هستید و پیگیری و گیر می دهید نسبت به میلیاردها دزدی شرکت کلاهبردار بهکام کوین واقع در قم از مردم و بازی با آبرو و سرمایه خلق الله بی تفاوت هستید آیا متوجه هستید با اعتماد و‌امید مردم چه می کنید؟!