سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهیت کد اختصاصی ویژه مهاجرین چیست + فیلم

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت: کد اختصاصی ویژه مهاجرین جایگزین کد ملی برای اتباع خارجی خواهد بود

صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در جواب سؤال خبرنگار تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه دریافت کد اختصاصی برای مهاجرین افغانستانی گفت: کد یکتا جایگزین کد ملی برای اتباع خارجی خواهد بود، که به محض دریافت اسناد اقامتی قابل دریافت می‌باشد.

این کد شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا مهاجرین از خدمات اقامتی و سایر خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

پیش از این مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفته بود: هرگونه سیاست گذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره اتباع خارجی باید از طریق کمیسیون اتباع خارجی پیگیری و ابلاغ شود.

 رضادوست با اشاره به مشکلاتی که اخیرا برای اتباع خارجی در حوزه بانکی و سفرهای هوایی پیش آمده، تصمیم گیری سازمان ها، نهادها و دستگاهها خارج از این کمیسیون را موجب اختلال در مدیریت اتباع خارجی دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ظاهر بربری
۱۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
سلام اتباع افغانستان استم کارت آمایش دارم همراه‌بانک سینا فعال نمیشه کد ملی میخواهد کد یکتا کارت آمایش نامعتبر است لطفا راهنمایی کنید
محمدرضا
۱۹:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آقا این کد یکتا که جایگزین کد ملی هست خیلی از مشکلات ما رو رفع میکنه؛ دستتون درد نکنه واقعا سپاسگذار و قدردان این لطف شما هستیم، توی بسیاری از موارد مثل کار های بانکی و اینترنت بانک و خرید بلیط و از این دست موارد که برای اهراز هویت ، کد ملی میخواد مشکلمون ان شالله با کد یکتا حل میشه ، فقط یه لطفی بکنید الان که این بستر فراهم شده ، مشکلات گرفتن گواهینامه و مسائل مربوط به ثبت احوال و محضر که برای اتباع دارای پاسپورت نیست ولی به دلیل مشکل اهراز هویت تا قبل از این کد یکتا ، برای کارت آمایش وجود داشت ؛ رو هم مرتفع کنید.
یا علی.
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من اقامت ۶ماه را دریافت کرد م این کد یکتا را چه جوری باید دریافت کنم ببخشید راهنمای کنید
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
همین سال پیش کارت جدید آمایش کد جدیدی اضافه کردن به نام کد فراگیر حالا باز اینو میخوان جایگزین کد یکا کنن؟ یا همین فراگیر هست؟