سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳۰ میلیارد ریال در حوزه محرومیت زدایی از ابتدای امسال در دزفول هزینه شده است

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول از صرف ۱۳۰ میلیارد ریال در حوزه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی توسط گروه‌های جهادی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور گفت: توزیع ۱۱هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان، توزیع ۱۵۲ هزار پرس غذا بین نیازمندان، توزیع ۱۶۰ هزار عدد نان، بازسازی و کمک به ساخت ۵۸ خانه محروم از اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

او  ادامه داد: برای هفته عفاف و حجاب نیز ۲۵ برنامه با محوریت حوزه بانوان تدارک دیده شده که اجتماع دختران سیدعلی و جشن حجاب در حرم سبزقبا، تجلیل از بانوان فروشنده محجبه، پویش عفت و غیرت، اجتماع بزرگ رهروان شهدا، عرضه و دوخت رایگان چادر با تخفیف، جشن حجاب ویژه کودکان، نمایشگاه عفاف و حجاب، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، ایستگاه نقاشی، مسابقات نقاشی و ورزشی، جشن تکلیف دختران و مانور عفاف و حجاب در فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر با اهدای گل از جمله این برنامه‌ها هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: نمایشگاه‌های پایگاه اسوه به تعداد پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها انسجام و دیدن برنامه‌های پایگاه بسیج در طول سال، انتقال تجربه بین مساجد و پایگاه‌ها و الگوسازی در سطح شهرستان است.

این مقام مسئول  از  اعلام آمادگی بسیج و سپاه برای کمک به مجموعه‌های مرتبط با امنیت خبر داد و گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر در تفرجگاه‌های دزفول فعال است و آماده تامین امنیت با درخواست شورای تامین هستیم.

سرهنگ حکمت پور می‌گوید: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول درخصوص اشتغال و واگذازی وام نیز ورود کرده و از مشاغل و کارگاه‌های خانگی استقبال می‌شود.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول؛ کارگاه‌های زیادی در سطح شهرستان راه اندازی شده و خانواده‌های بدسرپرست زیادی به کار گرفته شده‌اند.

او گفت: بیشتر اقدامات نمایشگاه‌های پایگاه اسوه نیز فعالیت‌های اقتصادی است و وام‌های قرض الحسنه و با سود پایین نیز به صورت مستمر به افراد متقاضی واگذار می‌شوند.

سرهنگ پاسدار حکمت پور گفت: برنامه‌های محله محور در صدر برنامه‌های بسیج قرار دارند که موج آفرینی آن باید توسط رسانه‌ها مدیریت شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول دهه کرامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب را نیز گرامی داشت و گفت: پایه و اساس انقلاب امامت و ولایت است به همین منظور ترویج گفتمان ولایت، انعکاس برنامه‌های مذهبی، توجیه کودکان و نوجوانان و رفع شبهات مدنظر قرار گرفته است.

او ادامه داد: حدود ۳۳۰ برنامه و بیش از ۳۵ عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت  تدارک دیده شده که قرار است مساجد برنامه‌ها و اقدامات خود را در سطح محله برگزار کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارائه خدمات اجتماعی در محله‌ها باید مدنظر باشد، گفت: اگر مسجد آباد شوند مشکلات زیادی در حوزه امنیت، فرهنگی و اشتغال برطرف می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور فضاسازی شهری، برگزاری جشن‌های خیابانی در پارک‌ها و محله‌های سطح شهر، بازسازی واقعه غدیر در شهر خیبر بخش چغامیش و اجرای سرود‌های پاتوقی و خیابانی در مناطق پرتردد را از برنامه‌های دهه کرامت و ولایت عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در چند نقطه شهر، ویزیت رایگان در مناطق محروم و برگزاری شب شعر در حرم سبزقبا در این ایام انجام می‌شوند.

او  برپایی کاروان شادی به صورت خودرویی، مسابقات ورزشی و فرهنگی اجتماعی بزرگ نوجوانان علوی در بخش چغامیش، برگزاری مسابقه نقاشی در پارک خانواده شب عید غدیر، تولید محتوا در فضای مجازی و پویش مردمی هر خانه یک پرچم علوی  را از برنامه‌های دهه کرامت و ولایت در دزفول برشمرد.

این مقام مسئول پخت ۸۰ هزار پرس غذای گرم برای اطعام روز غدیر جهت حمایت از محرومان و توزیع بیش از ۴۷ هزار قرص نان بین نیازمندان را یادآور شد و گفت: ۹۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این دهه توزیع می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.