سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم واکسیناسیون کرونا در سراسر آذربایجان شرقی

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت سراسر استان خبر داد.

خانم خیاط زاده گفت: تمامی واکسن‌های موردنیاز برای گروه‌های سنی مختلف در استان آذربایجان شرقی موجود است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون سراسر استان واکسن خود را دریافت کنند.

 علاوه بر مراکز بهداشت سراسر استان، مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تمامی روز‌های هفته و ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ روز‌های تعطیل در خدمت مراجعان است.

به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم تا دوز یادآور را تکرار کنیم .

در گروه سنی بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از تزریق دوز سوم سپری شده باشد و فرد بیماری زمینه‌ای هم داشته باشد دوز چهارم باید تزریق شود.

کادر بهداشت و درمان و گروه پزشکی و افراد بالای ۶۰ سال در هر شرایطی باید دوز چهارم را تزریق کنند به‌ویژه در شرایط کنونی که این ویروس چندان افزایش نیافته بهترین زمان تزریق است.

برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال دوز یادآور نیاز نیست و تنها دو دوز واکسن تزریق می‌شود و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دو دوز کافی است

وی با اشاره به روند آهسته افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روز‌های اخیر گفت: در روز‌های گذشته اعلام شده است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ جدیدی از امیکرون شروع به انتشار کرده است که در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌است.

 پس از انتشار این ویروس در این کشورها، به دلیل رفت و آمد‌ها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز احتمال ورود ویروس به منطقه و کشور ما وجود دارد و می‌تواند بر بروز تعداد موارد ابتلا و بستری تایید بگذارد.

 ویروس کرونا همچنان به طور کامل تمام نشده و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها اعلام نشده بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و باید شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن همچنان فراموش نشود.

در کشور ما هم در هفته‌های اخیر با روند آهسته و افزایشی موارد ابتلا روبرو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد شروع موج جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد در فضا‌های بسته از ماسک استفاده کنند و افراد علامت‌دار نیز در اجتماعات حاضر نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.