سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

مهارت آموزی متناسب با نیاز‌های بازار کار باشد

باباخانی با بیان اینکه مهارت آموزی باید متناسب با نیاز‌های بازار کار باشد گفت : متاسفانه بخشی از فرصت‌های شغلی به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان در اختیار افرادی از دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد.

بهزاد باباخانی تربیت نیروی کار ماهر را یکی از نیاز‌های جدی استان در حوزه اشتغال دانست و گفت : در دوران بازسازی زلزله سرپل ذهاب، فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد در ۹ شهرستان زلزله‌زده به وجود آمد، ولی برخی از این فرصت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در استان در اختیار نیرو‌های دیگر استان‌ها قرار گرفت.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در روند ساخت پتروشیمی اسلام آبادغرب با اینکه ۹۰ درصد افراد به کار گرفته شده بومی هستند، ولی برای برخی شغل‌های فنی مجبورند از نیروی کار دیگر جا‌ها استفاده کنند.

 آموزش و مهارت آموزی یکی از اولویت‌های استان است موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی و همگرایی دستگاه‌های مختلف و برگزیدن یک استراتژی هدفمند است.

 مدرک گرایی از آسیب‌های جدی حوزه اشتغال استان است و اغلب افراد از مهارت کافی و متناسب با نیاز بازار کار برخوردار نیستند.

متاسفانه برخی آموزش‌ها منطبق با نیاز‌های واقعی بازار کار نیست و باید این کاستی‌ها جبران شود.

در حوزه مهارت آموزی نیازمند تدوین یک سند جامع هستیم و در همین راستا باید سند‌های قبلی اصلاح و به روزآوری شود.

باباخانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در برنامه مهارت آموزی استان تاکید کرد و گفت: می‌توان با مشوق‌هایی مانند تسهیلات ارزان قیمت و اختصاص برخی معافیت‌ها، بستر را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در مهارت آموزی به روز و کاربردی فراهم کرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.