سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام ناصر:

امر به معروف به معنای دفاع از حریم انسان هاست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان گفت:نتیجه اعمال ما در امر به معروف و نهی ازمنکر نبایدبه گونه‌ای باشدکه مردم گمان کنند به دنبال مچگیری ازآن‌ها هستیم.

حجت الاسلام ناصر گفت: امر به معروف به معنای دفاع از حریم و آزادی انسان‌هاست و  نتیجه اعمال ما در امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای باشد که مردم یاد خدا باشند نه اینکه آرامش از آن‌ها سلب شود و گمان کنند که دنبال مچگیری از آن‌ها هستیم.

او می گوید: عفاف و حجاب در کنار هم دیده شده‌اند و  اگر نتیجه عفاف آرامش روانی جامعه باشد، اهمیت مسئله عفاف در جامعه، خود را نشان خواهد داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت:ما امیدوار به حل مسئله عفاف و حجاب در جامعه هستیم و حتماً کار را پیش می‌بریم اگرچه کار دشمن در تلاش برای القاء ناامیدی نسبت به نظام و اهداف نظام در ابعاد مختلف است.

حجت الاسلام ناصر می گوید: در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان، بنا داریم طرح فاخر، دائمی و حکیمانه تدوین شود و  چند هدف را دنبال می‌کنیم که متوقف شدن رشد ناهنجاری‌ها در جامعه، ارتقاء و ترمیم ضعف‌های گذشته، از آن جمله است.

او گفت: ترکیب ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم به گونه‌ای است که دستگاه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی که اشرافیت بیشتری به مسائل و موضوعات مرتبط دارند عضو آن هستند؛ همه دستگاه‌های عضو، در تصمیم گیری‌های ستاد دخیل هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان می گوید: در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب، رویکرد‌های مختلفی در گذشته مطرح بوده و در برخی از دولت‌ها بحث آزادی و رها کردن مسئله مطرح بود که نتیجه مطلوبی نداشت و به خاطر ضعف‌هایی که داشت باعث بروز ناهنجاری‌هایی در جامعه شد.

حجت الاسلام ناصر گفت: رویکرد دیگر این بود که در برخی از دولت ها، در مواجهه با اجرای شفاف طرح عفاف و حجاب، آنگونه که باید عمل نکردند و به اصطلاح ناخنک زدند و طرح را رها کردند؛ لذا راه سوم که حکیمانه، عاقلانه و با فکر و اندیشه ارائه شده است طرح قرارگاه عفاف و حجاب است که مزایایی نسبت به طرح‌های قبلی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، گفت: بحث استمرار اجرای طرح و شفافیت آن مطرح است؛ البته مرحله‌ای بودن و منطقه‌ای بودن آن نکته مهم دیگری است که در این طرح دید شده است و به همین خاطر یک آسیب شناسی بومی شده و در واقع با معروف و منکر مناطق مطابقت دارد.

او می گوید: پرداختن به مسئله حجاب و عفاف هم یکی از گزینه‌های ارزیابی دستگاه‌ها در طرح شهید رجایی است که خود در اجرای این طرح از سوی دستگاه‌های دولتی نقش موثری دارد.

حجت الاسلام ناصر گفت:به فرمایش رهبری، امر به معروف و نهی از منکر باید در میان مردم رسوخ پیدا کند و هدف ستاد این است که یک وظیفه و احساس مسئولیت نسبت به مردم شهر و کشور در بین همه مردم، ایجاد شود.

اجرای امر به معروف و نهی از منکر دستور و اولویت رهبری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: رهبری می‌فرمایند تذکر بدهید و بروید حتی اگر در این مسیر ناملایمت ببینید، چون رویکرد این است که همه مردم در اجرای طرح پای کار باشند.

حجت الاسلام ناصر می گوید: دستگاه‌های دولتی به عنوان پیشانی خدمت نظام به مردم هستند و ابتدا باید خودشان عامل به این طرح باشند تا بتوانند مردم را برای عمل به آن هدایت و راهنمایی کنند.

او گفت: آن‌هایی که نان دولت را می‌خورند باید بیش از سایرین قوانین و هنجار‌ها را رعایت کنند تا مردم هم در مواجهه با مسئله امر به معروف و نهی از منکر، مقاومت و مقابله نکنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، می گوید: متاسفانه واقعیت این است که بخشی از ناهنجاری‌هایی که نیرو‌های نظامی و انتظامی نسبت به آن تذکر داده‌اند مربوط به نیرو‌های دولتی بوده است؛ بنابراین اول باید کارکنان دستگاه دولتی عملکرد خود را اصلاح کنند تا مردم هم از آن‌ها الگو بگیرند.

حجت الاسلام ناصر گفت: بعد از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی، به سراغ اصناف خواهیم رفت و  در این میان از ظرفیت و نقش هر دستگاه استفاده می‌کنیم تا به فراخور ظرفیت و رسالت متناسب، نقش خود را ایفاء کنند.

او می گوید: ادعا می‌کنیم که در اجرای طرح‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کاملترین طرحی که در بحث حجاب و عفاف و مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با آن که اتاق فکر نیز پشت آن است را ما ارائه کرده ایم، عفاف و حجاب با هم دیده شده اند و یکی از زیرشاخه‌های عفاف، عفت در پوشش، گفتار، رفتار، خوراک، کار، انجام وظیفه، برخورد با ارباب رجوع و .. است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: نظر رهبری این است که ما بی حجاب نداریم بلکه بد حجاب داریم  کار عمده ما نیز تبیین فرهنگی است و در صدد ترویج الگو‌های موفق در این زمینه هستیم که با وجود داشتن حجاب، به موفقیت‌هایی دست یافته و نشان داده‌اند که حجاب، مانع موفقیت نیست.

به گفته حجت الاسلام ناصر حجاب مخصوص زنان نیست و آقایان هم باید حجاب را رعایت کنند.

او گفت: از نظر اسلام نوع پوشش و لباس نباید زننده، مشهور و بدن نما باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان می گوید: باید رعایت مسئله عفاف و حجاب و نیز امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده خودمان شروع کنیم و با عمل، آن را تبلیغ کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.