سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در شبکه‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد،خبر داد.

سردارغلامرضا جعفری گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا و برخورد با صفحه خرید و فروش نوزاد در هرمزگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

سردار جعفری گفت: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مجرم که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در بندرعباس شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

به گفته سردار جعفری، متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد، ولی پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت که فرزند نوزادی داشتیم که بیمار بود و به علت نداشتن توان مالی با انتشار مشخصاتش در فضای مجازی توانستیم او را به فروش برسانیم تا افراد دیگری از او مراقبت کنند و بعد فکر کردیم که می‌توانیم از این طریق کسب درآمد نیز کنیم.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به شهروندان توصیه کرد؛ به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

سردار جعفری گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.