سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به طرح استاد شاگردی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح استاد شاگردی از سوی فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به اقناع‌سازی مردم اقدام کنند.

آقای منزوی در شورای مهارت چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود و برای این منظور منابع مالی و تسهیلاتی نیز پیش‌بینی شده است، اما نبود مهارت لازم از سوی متقاضیان سبب شده تا ایجاد شغل پایدار در استان به درستی انجام نگیرد و علت بخش زیادی از نرخ بالای بیکاری در استان نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

برای رفع این چالش ماموریت‌های جدیدی متناسب با ظرفیت‌های استان برای سازمان فنی و حرفه‌ای درنظر گرفته شده است تا بتوان با به روز کردن مهارت‌ها در ارتقای کیفیت مهارت نیروی کار در استان گام برداشته شود.

کاهش کیفیت نان از چالش‌های جدی استان است و گلایه‌های بسیاری از مردم در خصوص کیفیت پایین نان گزارش شده که مهمترین علت آن نبود مهارت لازم نیروی کار در خصوص استفاده از دستگاه‌های جدید است.


بیشتر بخوانید


در بخش صنعت و کشاورزی نیز به جد نیازمند به روز کردن مهارت‌ها هستیم و در این میان دستگاه‌های اجرایی باید با سازمان فنی و حرفه‌ای مشارکت بیشتری داشته باشند.

ایجاد اشتغال پایدار در استان در گروه توسعه آموزش‌های مهارتی غیررسمی است و یکی از طرح‌های موثری که از سوی فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود طرح استاد شاگردی است که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اطلاع‌رسانی این طرح و اقناع‌سازی مردم اقدام کنند.

در نشست شورای مهارت چهارمحال و بختیاری، هریک از دستگاه‌های اجرایی استان به ارائه برنامه‌های خود در راستای ارتقای مهارت‌های نیروی کار و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.