سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازوت سوزی نیروگاه نکا اختیاری نیست

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی گفت: نیروگاه شهید سلیمی اختیاری در مازوت سوزی این واحد صنعتی ندارد.

امیر یوسف فولادی گفت: تصمیم گیری در ارتباط با مازوت سوزی نیروگاه شهید سلیمی نکا تحت اختیار مدیریت این واحد صنعتی نیست.

به گفته او نیروگاه شهید سلیمی نکا در سه ماه اول امسال ۱۳۹ میلیون متر مکعب گاز و ۳۸۱ میلیون لیتر مازوت مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون لیتر مازوت و بیش از یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده بود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر استفاده نکردن از مازوت در دیگر نیروگاه‌های کشور می‌گوید: اگر بین نیروگاه‌های حرارتی و بخار که قابلیت استفاده از مازوت را دارند تبعیضی در استفاده و یا عدم استفاده مازوت باشد این نکته باید مورد بررسی قرار گیرد.

فولادی گفت: اگر مصرف مازوت در دیگر نیروگاه‌های بخار کشور کمتر از نیروگاه شهید سلیمی باشد به دلیل خطرات زیست محیطی ناشی از آلایندگی این محصول در شمال کشور باید تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

به گفته او از آنجا که سوخت پایه نیروگاه شهید سلیمی گاز طبیعی است استفاده از آن نیز هم به نفع نیروگاه و هم به نفع محیط زیست است، اما وقتی گاز به نیروگاه نمی‌رسد مجبور به سوزاندن مازوت برای گرم کردن بویلر‌ها هستیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخارسیکل ترکیبی بیش از ۴ درصد برق کشور را تولید می‌کند و بر اساس برخی آمار‌ها روزانه ۸ میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه مصرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.