سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۷ درصدی تولید گندم در جنوب استان کرمان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان ، از رشد ۵۷ درصدی تولید و خرید گندم در جنوب استان کرمان خبر داد .

فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان اظهار گفت: برابر سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصول استراتژیک گندم در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ در جنوب استان کرمان عملیات اجرایی طرح در سطح ۴۰هزار و۶۲۰ هکتار و تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن محقق شد.

او می گوید: در راستای اهداف کمی بهره‌وری طرح به میزان ۹هزار و۱۵۰ تن بذور اصلاح شده از ارقام چمران ، برات، مهرگان، خلیل، شبرنگ، طلایی و سیروان با نظر کمیته بذر منطقه تامین، توزیع و استفاده شد.

به گفته او، از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش عملکرد می‌توان به اجرای ۷هزار و۴۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار تیپ، توسعه کشت‌های خطی، خاک ورزی حفاظتی، مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن و تغذیه مناسب اشاره کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با پشتیبانی شرکت غله و بازرگانی استان، شرکت خدمات حمایتی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مشارکت کشاورزان بیش از ۷هزار و۸۰۰ هکتار کشت به صورت قراردادی انجام شده است.

او می گوید: با مشارکت کشاورزان منطقه، پروژه‌های فنی مقایسه ارقام اصلاح شده، تغذیه تکمیلی، مبارزه شیمیایی حفاظتی، ارزیابی مقدار مناسب بذر مصرفی و ارزیابی مقدار آب مصرفی به روش تیپ در منطقه انجام و نتایج مطلوب بدست آمد.

رستگاری گفت: بالاترین رکورد ثبت شده مربوط به یک کشاورز شهرستان رودبار جنوب با رقم شبرنگ به میزان۹هزار و ۵۴۱ کیلوگرم در هکتار گزارش شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب استان می گوید: با تلاش کشاورزان منطقه ضمن افزایش تولید، میزان خرید گندم مازاد و بذری با ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به میزان ۱۱۹ هزار تن رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.