سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابرت مالی توپ را به زمین ایران انداخت

نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه جدید خود مذاکرات دوحه را کم‌نتیجه دانست.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران که اخیرا در مذاکرات دوحه حضور داشته در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌پی‌آر ادعا‌های مقامات غربی را در خصوص مذاکرات تکرار کرد و توپ را در زمین ایران انداخت. او در این خصوص مدعی شد: بنظر می‌رسد ایران «در این مقطع» نمی‌تواند پاسخی (به سوال‌های ما) بدهد. بنابراین می‌توانم بگویم این مذاکرات به نوعی اتلاف وقت بود».

وزیرخارجه ایران می‌گوید طرف آمریکایی در این مذاکرات مواضع قبلی خود را تکرار کرده است. آیا این درست است؟

نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال مجری ادعا کرد آمریکا و اتحادیه اروپا آنچه را برای دسترسی به یک توافق لازم بوده روی میز گذاشته اند و طرفی که به آن پاسخ مثبت نداد ایران بود. ما نه با مواضع تکراری بلکه با مواضعی که برای بازگشت به توافق لازم است به میز مذاکره بازگشتیم؛ بنابراین طرفی که اکنون باید پاسخی بدهد ایران است.

این درحالی است که بعد از مذاکرات در دوحه مقامات کشورمان و حتی مقامات روسیه تایید کردند آمریکا خواسته‌هایی خارج از توافق هسته‌ای دارد و به طور جدی نمی‌خواهد به توافق برسد. وزیر خارجه کشورمان نیز در خصوص مذاکرات دوحه گفت: «طرف آمریکایی‌ بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در مذاکرات حضور یافت و معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را تکرار مواضع قبلی پر کند».

آیا جدول زمانی برای انجام شروط مورد نظر طرفین وجود دارد؟

این جدول زمانی هنوز به طور صد درصدی نهایی نشده است. آمریکا جزئیات بیشتری می‌خواهد، اما بله. ما آماده ایم ببینیم آیا ایران از خط پایان عبور خواهد کرد یا خیر.

آیا ایران خواسته‌های جدیدی اضافه کرده است؟

ایران در نشست دوحه تقاضا‌های جدیدی داشت که هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای نداشت و بخشی از آن قبلاً به ما و اتحادیه اروپا مطرح شده بود و اعلام کرده بودیم که این موضوعات بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست. مباحثات در حال حاضر چندان بین ما و ایران نیست. آن‌ها باید به این نتیجه برسند که می‌خواهند به توافق بازگردند یا خیر.

آیا ایران دارد این پیام را می‌دهد که علاقه‌ای ندارد به توافق هسته‌ای بازگردد؟

من نمی‌خواهم حدس و گمانی درباره انگیزه ایران بزنم. در این مقطع ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد آن‌ها هنوز تصمیم‌های اساسی را نگرفته اند: اینکه می‌خواهند به توافق بازگردند یا خیر چیزی است که دیر یا زود باید درباره آن تصمیم بگیرند.

پیش‌تر یک مقام ارشد آمریکایی هم در گفتگو با رویترز ادعا کرده بود که مذاکرات دوحه نتیجه‌ای نداشته و احتمال احیای توافق هسته‌ای کمتر شده است. ادعاهای مقامات غربی در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در گفت وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود تاکید کرد ایران برای رسیدن به یک توافق «خوب» و «پایدار» جدی است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به به اقا مالی .
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
یه توپ داریم هوا میره
نمیدونی تا کجا میره
ما این توپو نداشتیم
آمریکا به ما کادو داد
یه توپ فرفری داد
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ تير ۱۴۰۱
تا گلوش پر از دلارهای مردم ایرانه میخوای پس بده
حتما
لااقل دو تا موشک هسته ای بسازین شاید اونجوری آدم بشه
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
امریکا توافق هسته ای نمیخواد مشکلی نیست ولی پول مردم ایران رو مستقیم بریزه بحسابشون
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
همانطور که دادن جان به عزرائیل سخته
دادن حق دیگران هم سخته
برا همینه میگن حق گرفتنیه
و در مقابل امریکا هم باید دست رو تا آرنج بکنی تو حلقومشون و حقمون را بکشیم بیرون
وگرنه برا همیشه توپ در زمین ما خواهد بود
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
توپ بازی رو بذارید کنار. نون مردم الاف مسخره بازی های شماست.
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این کامنتهای جوگیر رو نزارید ما فلان میکنیم بیسار میکنیم ما اگر قوی بودیم برجامو ریز ریز میکردیم نمیزاشتیم امریکا و اروپا سرک بشن به تاسیسات هسته اییمون بمبو میساختیم میگفتیم حالا بیا.ما فقط لب و دهنیم در عمل از همه میترسیم فقط ایرانی زورش به خودش میرسه خودشو سرکوب میکنه جامعه ای که دچار سرکوب بشه به فنا محکومه چون هم فشار از بیرون داریم هم فشار خودی بر خودی این خیلی بدتر.
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ایران جوگیر و شعارده زیاد داره. ما اینجوری بار اومدیم. مرگ بر این و اون.
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مالی .. مالی نداشت که به دوحه امده بود .. احیانا قکر میکرد ایران خواسته انها چذیرفته ... متوهم
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این آقای رابرت مالی دی برای ایجاد تفرقه و آشوب در ایران تلاش می کند و سعی دارد غرب را قوی جلوه بدهند در صورتی که الان همه فهمیدن بحران انرژی در غرب تا چند ماه آینده کمرشون رو میشکنه و آنها را نابود خواهد کرد و مجبورند یا به اروپا و اوکراین بگن با روسیه کنار بیاد یا با تحریمهای ایران را بردارد.
زمستون که برسه معلوم میشه کت تن کیه!

زنده باد ایران.
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این توپ بی صاحابو قشنگ شوت کنید بخوره تو چش و چال آمریکا
علی
۰۱:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آقای رابرت مالی یا توپت را بردار یا اینکه پاره اش می کنیم !
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
با اینکه در کمال اطمینان و غرور به دزدی غذا و دارو و پولای مردم ایران ادامه میدید اما انشاالله مثل والیبال با اقتدار میبریمتون و نابود خواهید شد
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اینا همه بازی و نقشه هست و غرب پی برده که مردم از وضعیت مملکت راضی نیستند و اونا هم سعی در تشدید دارن مه شاید به دست مردم به خواست خودشان برسن و از طرفی هم عین صدام و سرهنگ قزاقی با ما بازی میکنند تا پی ببرن چند مرده حلاجیم که کار رو یکسره بکنند و من الله توفیق
کاربر
۰۷:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
هی ششم ماه شش ماه هم براندازی جمهوری اسلامی رو تمدید میکنن تا حالا چهل چهار سال گذشته هر روز هم دماغ سوخته تراز قبل شدن
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
مسولین با درایت .نردم گرسنه.خسته.گرفتار.نا امید به ایتده.هستن.جمع کنید این فوتبالو.۹ ساله توپ طرف اینوره.یا طرف اونور..مردم امریکا مرفع.خوشحال.وپولدار هستن.احتیاجی به برجام.و زیر جام ندارن.مردم دارن شکنجه میشن.از گوشت .افتادن به سیب زمینی.بعد نون.الانم باید یونجه بخورن.شما اگر وجدان دارید.شرف دارید.انسان هستید.مسلمان هستید.همین الان تموم کنید این توپ بازی ها رو.تنها حرف شما اینه.امریکا توپ را بطرف ما انداخت.شما دیگه توپ رو انور تنداز.اصلان چرا نمیزارید مردم خودشون تصمیم بگیرن.بیایید راست بهدمردم بگوید.وصعیت این است.توپ اینجاست.چکار کنیم.؟
نظر کدو
۰۷:۱۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
احتمال ریاست بعدی سازمان ملل شما هستید
حسنک دبیر
۲۲:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
میگه ایران به سوالات ما جواب نداده !!!!
زهی وقاحت و بی شرمی !!!!!
کسی که باید سوال کنه ما هستیم و اون کسی که باید در مورد رفتارهای هنجار شکنانه و قلدر مآبانه و ضد فرهنگ و ضد صداقت و ضد انسانی خودش پاسخ بده شما سردمداران زورگوی زیاده خواه و وقیح آمریکای جنایتکار هستید !!!!!
این شما هستید که باید پاسخ دهید چرا توافقنامه چند جانبه ای که پس از چند سال مذاکره توسط چندین کشور امضاء و قطعنامه شورای امنیت هم روی آن صادر شد را ابتدا به دفعات مکرر نقض و سپس توسط ترامپ وحشی قاتل بی فرهنگ پاره کردید !!!!!
حالا تازه دست پیش گرفتین و وقیحانه ادعای طلبکاری میکنید ؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
نه بابا توپ رو هواست
جلال
۲۲:۱۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
من جای این مذاکره کننده ها بودم اگه طرفم اینقدر کش میداد و بهانه میاورد به خدا یه جور میزدم نماینده های اروپا و امریکا رو شل و پل میکردم خود اتحادیه اروپا و کنگره امریکا هم بیاد نتونه از دستم بگیردشون
توافق میکنید که هیچ نمیکنید هم اینقدر بهانه نیارید.
من نمیدونم الان خودی هارو فحش بدم یا اینارو
ای خداااااااااا
کاربر
۰۷:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
آقا جلال ما که تحریم هستیم حتی اگر توافق هم بشه اونا بازهم خیانت میکنن این یک واما اونا عمدا این مذاکرات رو کش وقوس مدن وایران هم باید با هاشون کجدار ومریض پیش بره تابتونه فعالیتهای هسته ای را به سرانجام برسونه
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ما تا پوتین و شی جین پینگ رو داریم غصه ای نداریم فقط معیشت نداشته ایم و نخواهیم داشت بزن دست قشنگ رو زنده باد تحریم زنده باد گرانی زنده باد تورم زنده باد آینده تیره و تار
نظر کدو
۰۷:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مرده باد حماقت،مرده باد حقارت،مرده باد کفران نعمت ،مرده باد غرب پرستی ،مرده باد خود کم بینی ومرده باد مرغ همسایه
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
انتظار که ندارید که امریکایی ها بگویند ما اشتباه کردیم و امروز هم به تعهدات خود عمل نمی کنیم ؟
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
چرت و پرت رو جمع کن.۴۳ ساله خون مردم رو کردید تو شیشه.امریکا امریکا میکنی‌.امریکایی داره ران گوساله کباب میکنه.مردم ما دتبال اسکلت مرغ هستن.دتبال پای مرغ هستن.بسه دیگه.لعنت به تو و امثال تو.تو کی هستی که امریکا امریکا میکنی.۴۳رساله نردمو تو زنجیر بستید..اخه احمق بمب اتم مگر برای زن و بجه نون میشه.اونی که بمب اتم داره.تونسته استفاده کنه.مردم گرسنه هستن.جوونا تو دام دانشگاه ازاد افتادن.با لیسانس و فوق لیسانس بیکار و درمانده سر بساط مواد نشستن.زنا برای اجاره خونه و نون بجه هاشون خود فروشی میکنن.مردها شرمنده از خریدن یه کیلو میوه برای بجه هاشون هستن.صف خرید اسکلت مرغ و اسخوان ومیوه های خراب تو میدان تره وبار بیداد میکنه.شرافت‌حیثیت.بزرگی.رفاه.مردم ایران رو گرفتید.میخواهید بمب اتم بدید.دقیقا رفتم تو بغل کره شمالی بابا ۸۵ میلیون ادم تو این کشور هستن.چرا یه بار نمی پرسید.که مردم.رفاه و ارزونی میخواهید یا بمب اتم.کاری نداره این همه رای گرفتید.اینم روش.
mamad
۰۷:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۲۳:۵۰ شما شاید دنبال پای مرغ و استخوان مرغید البته خوردن پای مرغ به نفسه اشکالی نداره حتی جنبه داروئی هم داره ولی اینکه بخواهی با این مزخرفات کفران نعمت بکنی ومردمو تحقیر کنی سرو کارت به احکم الحاکمینه پیشنهاد میکنم حتی یک بار هم که شده به آمارها جهانی نگاهی بیندازی تامتوجه بشی که مصرف متوسط انرژی در ایران ومتوسط جهانی چقدره
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۶ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۲۳:۵۰ افغانستان بله قربانگو آمریکا شد و آمریکا به میل خود از آنجا خارج شد، وضع ملت بیچاره اش را ببین و درس عبرت بگیر آمریکا سرمایه ناچیز آن ملت ۹ میلیارد دلارشان را به ایشان پس نمیدهد در مورد آمریکا چه فکر میکنی؟
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دریغ از عمر ما، بزرگترین سرمایۀ زندگیمون که بازیچۀ دست یک مشت [...] شده. جای خالی رو خوتون با عبارت مناسب پر کنید.
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رابرت مالی خیالت راحت باشه ایران به بمب اتمی دست پیدا نمی کنه چون روسیه نمی ذاره به برجام هم بر نمی گرده چون روسیه نمی ذاره
7891
۲۲:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
کار شما استناد به فواصل خالی بین کلمات نوشته شده در نص قانون است.
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بزن تو دروازه
این یکی دیگه گله
ای وای
بازم تو آفسایدید که رئیس گرامی ...

کار دولت ما
داستان دروازه خالی و تیرک ...
مردم ایران
۲۱:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
این نمانیده امریکا با اینکه می‌داند که حق با او نیست هر چند وقت یکبار برای خودش چرت میگه وخوب میدونه که آمریکا خلاف کرده و مجرم است.و.خودش از برجام خارج شد و دایم ایران رو مقصر معرفی می‌کند. اینقدر وقیح و رزل و پست هستند. که با پرویی راحت دورغ میگویند..ایران هنوز نمیتواند تصمیم بگیرد.ولی تصمیم آمریکا همین است که نباید فریب نیرنگ آنها خورد..و دوران بزن و دررو و قلدری ها تمام شد و به زودی بخاطر .مشکلات داخلی آمریکا و نیاز به نفت و انرژی آمریکا مجبور به تمکین از برجام است. و اونوقت باید تحریم ها تمام بدارد و تضمین بدهد که دیگر تحریم نکند و تمام خسارتی که به ایران وارد کرده جبران کند.
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
برای بستن دهان اینها فقط یک نه بزرگ از طرف همه ملت ایران است و بس
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
با این جمله رابرت از فردا صبح تمام اجناس از سکه گرفته تا انبرنسا گران خواهدشد
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
غربیهامیخوان مدل مداکره بالیبی کره شمالی رادر ایران اجرا کنند کور خواندن
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
چی میگی
با دم شیر بازی نکن
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
اولین توافق که باید بشه اینه که اول بسم الله باید دو طرف اعلام کنن آیا به حیات همدیگه راضی هستن یا نه ؟
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آمریکا جز با قتل عام همه ما راضی نمیشه پس خودتونو خسته نکنین اینا توافق بکن نیستن
زاگرسیان
۲۰:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
شما چه سوالی دارید و ایران چرا باید جواب بدهد آیا سوالی مانده که ایران عزیز ما جواب نداده و آیا باجی بوده که کشور ما برای راستی آزمایی نداده پس در ذهن کثیفت رو ببند و خفه خون بگیر ،ایران عراق و لیبی نیست.
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
الان آمریکا طبق گفته شما نمیخواهد به برجام برگردد تا دیروز هم که برجام زهر بود و کوفت و کار خائن ها شما هم که نیازی به برجام نمی بینیدو تحریمها فرصته. پس چرا از مذاکرات خارج نمی شوید .
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
چرا اخبار رو با قصد و غرض منتشر می کنید.اینو باید یه هفته پیش می گفتید نه الان که بازار داره آروم میگره نکنه شما هم جزو کاسبان تحریمین.
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رابرت مالی اگه توپ رو زمین ما انداخت خب کاری نداره یه نفر شوت زن ببرید تو تیمتون یدونه بزنه زیر توپ که بره کوشه زمین خوشون.
7891
۱۹:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بدون اجازه وارد جلسه شدی بدون اجازه روی میز چیزی گذاشتی. چه شد که ما با یک حرکت غیر قانونی تو محکوم شدیم؟ قانون والامقام تر از توست. به قانون احترام بگذار.
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
این تیم داوری میخواه که توپ بازی کنید
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
من پیشنهاد میکنم تیم مذاکره ایران یک بسته آجیل همراه خود سر میز مذاکرات ببرند لااقل نشان بدهند همه این برنامه ها نمایشی بیش نیست
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بابا مگه فوتبال همش می خواهند گل بزنند و بگن توپ در دروازه ایرانه از قدیم مرسوم بوده اگر بره باشی همه ب شما چشم طمع دارند الا اینکه خودت ابر قدرت بشی و گرگ باشی و امتیازی به این گرگها ندهی
7891
۱۹:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
محضر محترم رابرت مالی بزرگوار. جناب آقای نماینده امریکا در امور ایران. شما از راهی که از برجام خارج شدید و حق خوتان را به میل شخصی و با رضایت شحصی و بدون هر گونه عنف و اکراه خودتان به کشور جمهوری اسلامی ایران واگذار نمودید. ولی غافل از اینکه برای بازگشت به برجام چه مسیری را باید طی میکردید تا حق بازگشت به برجام را بدست بیاورید بدون مراجعه به قانون خودتان حق بازگشت به برجام را نصیب خودتان کردید (نقض اول قانون) . همانطوری که خودت به زبان خودت اعتراف و اقرار کردی شما در بدو ورود خودسر و غیر قانونی به جایگاهی که دیگر از آن شما نبوده موضوع را عوض کردید و به گفته خودتان چیزی غیر از آنچه هنگام ترک جلسات و پاره کردن برجام به ما عرضه داشته بودید به ما عرضه کردید. (نقض دوم قانون). با گذاشتن یک پوشه روی یک میز (دست ساز) که معلوم نیست محتویات ان مورد تایید چه کسی بوده روش بین المللی مذاکرات را بهم زدید و با صحنه سازی و جرم تراشی ما را مجرم به عدم رعایت مندرجات نامشخص داخل پوشه ای که معلوم نیست چه کسانی که آیا صلاحیت پرونده سازی علیه موجودیت مارا دارند یا ندارند شناختید (سومین نقض قانون). سپس در اقدامی ریاده خواهانه تر از همیشه بجای استماع نظر داوران بین المللی شما ما را مورد سووال قرار دادیدبدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما حق پرسیدن سووال را از ما دارید یا ندارید و اینکه آیا شما با توجه به نقض قوانین فوق الاشعار چه کسی شما را در جایگاه خواهان قرار داده و ما را در جایگاه خوانده قرار داده؟ اول جایگاه خودتان را ندانستید و وین را به خاک دوحه به میل شخصی خودتان الحاق یا پیوند زدید. جناب آقای رابرت مالی: برای جمهوری اسلامی ایران مهم نیست که شما چه جایگاه حقوقی و حقیقی دارید چون شما هویتی در این جلسه نداشته اید. اقای رابرت مالی: قانون پیچیدگی و کلاسیفیکاسیون خودش را دارد ولو شما خودتان قانون را نوشته باشید. گویا ایالات متحده آمریکا خودش خودش را والاتر و بران تر از قانون تشخیص داده. این طور نیست؟ این دلیل نمیشود که چون شما یک چیز موهومی را برای ایران نسخه کردید ایران هم بدون راستی آزمایی مجبور به اطاعت از انچه شما (ما و اتحادیه اروپا) خوندید بداند. الحق مر.چه بخواهید چه نه.
رحیم گودرزی
۱۹:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
با سلام، بارها و سالها، از این مذاکرات با ما داشته اند ،آمریکا و ام الخبائث (اسرائیل)،فقط زبان زور را میفهمند
بختیاری
۱۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
همکاری ایران و روسیه در بستن انرژی به روی غرب ،تو دهنی خوبی به زیاده خواهی غربیان در تحریم ایرانیان و روسهاست.
یا علی
۲۳:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
همین مساله کل معادلات دنیای غرب رو به هم زده وموازنه کلا به هم خورده ودنیای غرب وعرب تو مخمسه افتاده اند
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
اقای مالی خیلی زرنگ تشریف دارید هر و قت ضمانت قابل راستی ازمایی دادید و تحریم ها را عملا برداشتید ان موقع حساب است و الا 10 سال است در قالب برجام که میخواهید سر ایران کلاه بگذارید .
Bm
۱۹:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
سلام
چرا راجع به ضمانت آمریکا ،در پایبندی به برجام چیزی نگفت...
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ما ملت شهادت هستیم و دین و آخرتمان را به اقتصاد و دنیای یکی دو روزه نمی فروشیم ، تا آخرین لحظه برای مقاومت ایستاده ایم
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ان شاءالله همه در کنار هم
نه اینکه این وسط بعضی ها برن آسمون
بعضی ها بچسبن زمین و زیر زمین
ای مسئول دروغگو
بگو که فرزندت کو
(فرزند محترم و البته عزیز مسئولان گرامی و بزرگوار در صحنه،
کدام کشور جهان را برای زندگی ساده خود برگزیدند؟!)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
از نگاه ایران، اصل گفتگو و مذاکرات احیای برجام گرفتن تضامین، راستی آزمایی طبق جدول زمانبندی و رفع تحریم های وقیحانه بر ضد ملت ایران از سوی طرف های غربی است. بدون هریک از این موارد امضای مجدد توافق برجام اتلاف وقت و به ضرر مجدد ملت ایران خواهد بود. همان چیزی که در مرتبه قبل آزمودیم و یکطرفه ضرر دادیم.
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
این دروغگوها. همه چیز ایران را میخوان. .. تا ملت ایران را از. خلا قانونی که انجام داده اند بیرون بیارن .. کشورهای. نوکر صفت. اصلا معلوم نیست طبق چه قانون بین المللی
از ارباب رو به زوال. حمایتت میکنند و اموال ایران را پس نمیدهند. ... بنظر میرسد باید. ،........
بسیجی و مدافع حرم
۱۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آمریکا و رژیم صهیونیستی نقشه شوم برای ایران دارند و قابل اعتماد نیستند
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
باید کلاهش آن را بگیرند باد نبره عزیز در واقعیت فنا پذیرند امروز در مراسم روز ملی آمریکا تیر اندازی و کشت و کشتار شد اینها نابود شدنی هستند.
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تا دلار گرون نشده، باقری با یه آبشار برشگردونه
نبی
۱۸:۰۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رابرت مالی با بد کشوری در افتادی....ما اگه تو معیشت تحت فشاریم ولی شما هم بی نصیب نمی مانید فکر و ذکر روزانه تون ما ایرانی ها هستیم...آخر و عاقبتش کوتاه میاید....بستن تنگه هرمز مونده....تیر غیب آرامکو هم همین روزا.....باب المندب هم تو فکرشیم....اسرائیل هم ۱۸ سال دیگه بیشتر نمونده که جمع کنه بره....دهه نودی ها تو همه کشور اعلام آمادگی کردن که یه سطل اب روو اسرائیل بریزن
بسیجی و مدافع حرم
۱۸:۱۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آمریکا قابل اعتماد نیست
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
برو ماستتو بخور بابا
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
همین حالا هم نابودن کافی تنگه هرمز از جنوب و صادرات نفت و گاز روسیه از شمال به اروپا و غرب قطع بشه
حسین
۱۹:۲۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
عزیزم اگه تو ترم تو دانشگاه تونسته بودی قبول بشی الان هوش تحلیل درست داشتی. اسراییل تا در خونه حاکمان ما اومده داره تک تک شون میزنه تو اراجیف میگی. اسراییل تو تمام دنیا نفوذ دارن جمهوری اسلامی تو تمام دنیا تحریمه. پایگاه اجتماعی نظام نود درصد ریزش کرده . مهمتر اینکه به این فکر کردی وقتی انقلاب شد کی ما را تهدید کرد اسراییل آمریکا یا ما به خاطر ناپختگی حاکمان و خودشیرینی برای عربها . عرفات اسراییل را به نابودی تهدید به جای رعایت مقررات و اخراج دیپلمات‌های آمریکایی سفارت آشغال کردیم و میلیاردها دلار پول مردم طبق تفاهمنامه بین دولت ایران و آمریکا که هر کسی با دشمنی یکطرفه باعث لغو توافق تجاری باید خسارت بده و سرمایه ملت توسط آمریکا مصادره شد .وقتی خرمشهر آزاد شد عراق متجاوز شناخته و قرار بر پرداخت خسارت بود همین کسانیکه امروز بر مسند قدرت نشستن گفتن راه قدس از کربلا میگذره و رفتن تو خاک عراق و اینجا ما متجاوز و خسارت جنگ هم رفت . برادر من حاکمان ما خیلی به کشور خسارت زده اند. دین را نابود چون مذهبیون سیاسی و تشنه قدرت شدن.منطقی باش . خدا در قرآن نگفته مردم هم به حاکمان ماموریت نابودی رژیم صهیونسیتی نداده اند که امروز به جای حمله سیاسی و دیپلماسی و دفاع سیاسی از حزب الله و فلسطین تهدید به نابودی کردیم و شاهدیم که خودمون داریم نابود میشیم . متاسفانه مردم به دلایل بالا این حکومت را دیگه نمی‌خوان ولی این عادته حکومت‌ها ست که واقعیت قبول نمیکند .برو تو مساجد ببین چند تا جوون نماز می‌خوانند دوره شاه اعتقاد و اخلاص واقعی بود که از توش چمران کاوه بابایی ها و.....بیرون اومد امروز چند نفر دور حاکمان گرفته اند فقط پز حمله به دشمن میدن . نمیگم قدرت نداریم بله شوروی هم داشت ولی قدرت اصلی دیگه از کف رفته.
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تو هم برو زرشکتو بخور
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
توپ هرطرفی هست باشه ما به آمریکا اعتمادنداریم.اعتمادچوپان به گرگ همیشه اشتباهه
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خبرنگار محترم yjc سطح سواد و درک عمومی در جامعه بالاست لطفا اخبار رو در جهت تهییج افکار عمومی انتشار ندهید ...ما نیاز به توافق داریم نه دیگران ،ما تحریم هستیم نه بقیه !!!!
حسنک دبیر
۲۲:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
پس نظر شما اینه که ما باید تسلیم زورگوئی ها و خواسته های غیر منطقی و زیاده خواهی های آنها شوریم ؟؟؟!!!!!
اگه شما تصمیم گیر بودی لابد از همون اول مثل سایر کشورهای مرتجع عربی و غیر عربی تسلیم زور میشدی و این چند روز عمر به یک نان و نوائی میرسیدی !!!
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بجای حمله به خبرگزاری که فقط اخبار را منتقل میکند کمی منطق داشته باش وشجاعت
به دشمن حمله کن. مثلا خبرگزاری چی رو منتقل کنه؟ دوره روحانی که اینقدر چاپلوسی آمریکا وکدخدا شد چی گیرتون اومد جز تحریم بیشتر و ذلیل شدن؟!!
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
آن چیزی که آمریکا بدنبال آن هستند تسلیم است نه توافق، مگر ما درسال ۹۴ با غربیها توافق نکردیم؟
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آخر شرط و لزوم قراردادن نفت و گاز ایران به غربیها جزو توافق هسته ای است؟؟؟
این بی شرفها فقط دنبال نفت گاز ایران هستند!!!
حالا که روسیه لهشون کرده و اقتصاد و مردم امریکا و غربی ها زیر تورم بی سابق دارن خرد میشن بفکر فروش نفت و گاز ایران افتادن!!!
بمیرید و مزه تحریم را بچشید!!!!!
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
جناب رابرت مالی جان مادرت دست از سر ما بردار ما بیشتر انچه شماها فکر میکنید مشکل داریم
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رابرت مالی :جان مادرت راست میگی
فلفل
۱۷:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
نه آمریکا تمایلی به برجام دارد و نه ایران ! برجام از همان شروع مزخرف و بی فرجام بود!
کاربر
۱۷:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بی شرفا شما برجام رو علنا پاره کردید شما توافق را زیر پا گذاشتید .ایران به توافق برگردد؟ با این حرفهای مسخره خودتان را مضحکه کل دنیا کردید.
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
شما هم پاره میکردید اتیش میزدید ولی خب میترسید از امریکا و اروپا
فلفل
۱۸:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ترامپ شامپانزه از برجام خارج شد. الان ایران را متهم می‌کنند!!!!
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ما الان آتیش نزدیم امثال شما دارید اینجوری وبا این ادبیات حرف می زنید چه برسه به اینکه ایران هم آتیش زده بود.
گرچه خیلی بهتر بود بعد لگد پرانی ترامپ ایران با خروج فوری از برجام سیلی محکمی به این وحشیهای تروریست میزد تا حساب کار دستشون بیاد
کاوه
۱۷:۰۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ما تو این اوضاع داریم له میشیم مردم زندگی ندارن بعد شما تیتر میزنی رابرت مالی توپ را به زمین ایران انداخت بس کنید این بازی موش و گربه رو خجالت بکشیبد.
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
حالا این تیتر رو نزنه مشکل ما حل میشه؟!
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
واقعا" تا موجوداتی شبیه شما هست ما ملت باید دائم سواری بدهیم، آخر با چه تضمینی فکر مبکنی توافق کنیم وضع از این بهتر میشود مگر ما در سال ۹۴ توافق نکردیم چه چیز عایدمان شد اگر از همان ابتدا دولت قبل بدنبال خنثی سازی تحریمها میرفتیم قیمت دلار قیمت فعلی نبود و مشکل نداشتیم