سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح‌های هادی روستایی استان همدان

فرماندار همدان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح‌های هادی روستایی این استان خبر داد.

محمدعلی محمدی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در این شهرستان اختصاص یافته است که این میزان صرف اجرای طرح در ۲۳ روستا خواهد شد.

امروز بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری‌ها در روستای امزاجرد شهرستان همدان برگزار شد.

او گفت: در همین ارتباط و برای بهسازی روستاها، دولت، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ترتیب با تامین قیر رایگان، زیر سازی و اجرای عملیات همکاری مستمر و فعال دارند.

محمدی گفت: آبرسانی پایدار با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه خدمات روستایی این شهرستان است.

به گفته او؛ در این زمینه با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی و حفر چند حلقه چاه به صورت متمرکز در قالب این مجتمع، آب مصرفی و موردنیاز روستا به صورت بلندمدت و پایدار تامین می‌شود.

محمدی گفت: برهمین اساس سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان همدان هزینه شد و درحال حاضر شمار کمی از روستا‌ها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که تامین آب این مناطق نیز با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

او گفت: سند راهبردی پنج ساله موضوع آب شهرستان نیز با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان تهیه و تدوین شده است.

فرماندار شهرستان همدان با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی برای اجرای طرح‌های هادی روستایی، گفت: در این طرح‌ها موضوع مهم اشتغال و معیشت مردم نیز باید دیده شود چراکه پیوست فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در اجرای این طرح‌ها موجب دلگرمی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

او گفت: ایجاد اشتعال روستایی مهم‌ترین اولویت مدیران اجرایی در استان و شهرستان است و روستا‌های شهرستان همدان دارای ظرفیت گسترده‌ای در حوزه‌های هنر‌های سنتی و صنایع دستی، تولید و فراوری محصولات کشاورزی دارند که باید از این قابلیت‌ها برای ایجاد شغل پایدار و توسعه روستا و بهبود شرایط اقتصادی روستاییان استفاده بهینه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.