سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجاب ریشه در تاریخ و دین و فرهنگ ما دارد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود زیرا ریشه در تاریخ و دین و فرهنگ ما دارد.

موید محسن نژاد در نخستین همایش عفاف و حجاب ویژه فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس گفت: در  موضوع عفاف و حجاب خانواده بزرگ گردشگری باید به بهترین نحو ورود کنند زیرا این حوزه ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نفر را دارد  که به یک مدل و الگوی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تبدیل شود.

او گفت: صنعت گردشگری صنعتی نرم و شکننده است و باکوچک ترین رفتار می تواند در این حوزه به خوبی نمایان شود.

حجت الاسلام گودرزی معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این همایش گفت: طرحی را ستاد امر به معروف استان به نام طرح جامع عفاف و حجاب تهیه و تدوین کردند این طرح به صورت کشوری از سوی ستاد پیگیری شد  و به تمامی استادری ها، فرمانداری ها ابلاغ شد.

او گفت: طرح هم به این شکل است که  ۱۱ مرحله دارد ، در مرحله اول وضعیت پوشش کارمندان و کارکنان ادارات دولتی و خصوص است زیرا ما مسئول پوشش کارکنان در آن جایی که مد نظر است نرسد انتظاریس از مردم جامعه نخواهیم داشت.

گودرزی گفت: پوشش و عفاف و حجاب کارمندان در الویت اصلی این طرح است ، مرحله دوم اصناف و بازاریان ، مراحل بعد خانواده و محلات است .

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس  گفت: بدنبال این طرح همایش عفاف و حجاب با مجموعه صنعت گردشگری برگزار شد که در دو بخش است یکی رویکرد فرهنگی ، تبلیغی، ترویجی و بخش دیگر رویکرد نظارتی و بازرسی دارد و هر مجموعه ای که ستاد امر به معروف و تشکل های مردمی حضور دارند همکاری لازم را به منظور پوشش مراکز خصوصی و دولتی را داریم .

او گفت: الویت اصلی ما پوشش کارکنان و الویت های بعدی پوشش مراجعه کنندگان است که به منظور تقویت پوشش مردم جامعه و کارکنان انتظار می رود پوشش کارکنان که درست شود آحاد جامعه هم به این سمت بروند.

گودرزی گفت: قبل از ارائه این طرح ما قوانین زیادی در حوزه عفاف و حجاب کارمندان و کارکنان داشتیم یکی از آن قوانین مصوب ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دیگر قوانینی که ستاد امر به معروف استخراج کرده است.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس  گفت: بعد از تهیه و تنظیم طرح مراحل اولیه  این طرح اقناع مسئولان مربوطه ، برگزاری جلسات متعدد، تبین و تشریح این طرح بود که انجام شد و هم اکنون ما در مرحله بازرسی هستیم و الویت را گذاشتیم برای وضعیت پوشش کارکنان و کارمندان بانک ها که شاخصه ها به بانک ها ابلاغ شده چک لیست هایی در این زمینه تهیه و تنظیم شده و گروه های مردمی و دغه دغه مند و آشنای به کار به صورت متعدد ساماندهی شده برای بازرسی ، که نیاز به همکاری بیشتر نهادهای مردمی ، همکاری آحاد دغه دغه مند، تشکل های مردمی که در حوزه بازرسی هم ستاد امر به معروف و هم استانداری بخش امور بانوان کمک کنند که این طرح مرحله اجرا برسد.

او گفت: این نظارت ها در مرحله اولیه است که چند ماهی به طول می انجامد و موارد بعد به لحاظ قانونی و پیگیری از طریق مسئول مربوطه شکل می گیرد که انتظار می رود نتیجه مطلوبی داشته باشد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.