سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از بین بردن ۹ هزار قلم داروی غیرمجاز در استان همدان

حدود ۹ هزار قلم داروی غیرمجاز و غیرقابل مصرف امسال در استان امحاء شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹ هزار قلم از ۵۵ نوع داروی غیرمجاز و غیرقابل مصرف و  هزار و ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های دارویی و مکمل‌ها استان امسال امحا شده است.

قدرت‌اله رستمی گفت: اداره تعزیرات حکومتی و  فرماندهی انتظامی در روند بازرسی و نظارت بر اقلام دارویی نظارت، مشارکت و همراهی دارند و با تشدید نظارت‌ها در سه ماهه نخست امسال ،  ۱۴۸ بازرسی مشترک  و  ۴۰۰ مورد نظارت و بازرسی انحصاری از سوی همکاران معاونت غذا و دارو انجام شده است.

او گفت:غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از اقلام پرکاربرد حوزه سلامت هستند که هدف سودجویی قاچاقچیان قرار می‌گیرد و علاوه بر معضلات اقتصادی، سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به همین علت وزارت بهداشت با حساسیت و جدیت بر این حوزه نظارت و با خاطیان برخورد می‌کند.

دکتر فاخته قربانی شهرت مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم با تأکید بر نظارت بر کیفیت و نحوه توزیع دارو در استان همدان  گفت: با اتصال داروخانه‌های استان به سامانه ttac و امکان بررسی آنلاین مشخصات فرآورده‌های دارویی، روند نظارت و کنترل مواد دارویی آسان شده به گونه‌ای که داروخانه‌ها محل امن ارائه محصولات سلامت محور در استان هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.