سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد نماینده کرج از تخصیص گزاف‌گونه ارز به نهاده‌ها/ کشاورزی فناورانه برابر با رونق تولید است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به جای تخصیص ارز به نهاده‌های دامی، تولید آن در کشور را افزایش دهند.

آقای عباسی گفت: سال گذشته ۱۲.۵ میلیارد دلار برای واردات نهاده دامی تخصیص پیدا کرد، چرا به سمت افزایش میزان تولید نهاده های دامی در کشور حرکت نکردیم ؟ یا به چه میزان روی جایگزینی نهاده های دامی سازگار با اقلیم کشور کار شده است؟

نشست تخصصی پیرامون شناسایی و رفع موانع تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ در خانه ملت کرج برگزار شد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در این نشست گفت: دغدغه ما این است که اگر تصمیمی در کمیسیون کشاورزی گرفته می شود آن تصمیم با واقعیت مطابقت داشته باشد، مسلما نظرات تولیدکنندگان در کف میدان می تواند کمک کننده این موضوع باشد.

او می‌گوید: تولید پایدار درصورتی محقق می شود که به صورت همزمان هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده حمایت شود.

به گفته  نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در کشور ما خلا عملکردی گسترده ای در حوزه تولیدات کشاورزی وجود دارد به‌طور مثال در تولید گندم به طور متوسط در هر هکتار ۳.۵ الی ۴ تن برداشت انجام می‌شود در حالی که گندمکاران خبره در کشور ۱۴ تن برداشت می کنند، بنابراین کمک به تولید کننده و مصرف کننده در گرو این است که علم و فناوری در خدمت تولید قرار بگیرد و باعث افزایش تولید در هکتار شود و تولید به‌صرفه تر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.