سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای ۴۳ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۳ واحد تولیدی راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

رامین صادقی از برنامه ریزی و اولویت بندی برای احیای ۷۰ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۳ واحد تولیدی راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی و صنعتی اردبیل با اشاره به اینکه بر اساس فهرست افراد بیمه شده سال گذشته برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت اشتغال ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۶ واحد تولیدی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری معتبر دارند که از میان آن‌ها ۹۹۰ واحد در حوزه‌های مختلف با ظرفیت‌های گوناگون در حال فعالیت هستند.

صادقی می‌گوید: یکی از محور‌هایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و جلوگیری از واردات بود؛ این موضوع با عنوان نهضت ساخت داخل پیگیری شده و از جمله آن‌ها می‌توان به واحد تولیدی آذر عرش اشاره داشت که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال ای دی و باند‌های ایستاده فعالیت می‌کند.

او گفت: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود، اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کارخانه طنین پیک سبلان هم به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ توپ‌های ورزشی است که محصولاتش به استان‌های مختلف و دیگر کشور‌ها صادر می‌شود. همچنین کارخانه سیمان استان هم با وجود همه محدودیت‌ها و تنگنا‌ها با حداکثر توان ممکن مشغول فعالیت می‌باشد.

صادقی می‌گوید: پیش‌تر واحد‌های صنعتی بزرگ استان اردبیل شامل کارخانه سیمان و آرتاویل تایر بود، ولی امروز ضمن اینکه این واحد‌ها با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت تولید و اشتغال خود را بالا برده‌اند، واحد‌های دیگری نیز به سطح آن‌ها رسیده‌اند و در مجموع می‌توان گفت که واحد‌های تولیدی کوچک استان به تدریج در حال تبدیل شدن به واحد‌های بزرگ هستند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.