سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول‌حوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

امکان ثبت‌نام از افراد جدید در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد

مسئول‌حوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تیرماه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود.

محمد حیدری‌‌گفت: تاکنون ۳۷۵ هزار نفر از استان در طرح نهضت ملی مسکن نامنویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده اند و ساخت مسکن برای ۹۱ هزار نفر نهایی شده است.

اوگفت:با‌این‌ هدف تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۷۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۹۵ شهر خراسان رضوی تامین شده است که شامل شهر‌های جدید، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌شود.

 مسئول حوزه مسکن‌اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در خصوص تغییر قیمت مسکن در بینالود‌ به ویژه مشهد نسبت به پارسال،  بهار امسال‌نرخ مسکن متناسب با نرخ تورم، در کل کشور از جمله مشهد افزایش یافت، اما هنوز رقم قطعی آن مشخص و اعلام نشده است.

حیدری گفت: عمده‌ترین مولفه‌های اثرگذار بر نرخ مسکن درامسال افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نرخ صدور پروانه ساختمانی، هزینه‌های نظام مهندسی و دستمزد کارگر بوده که قیمت تمام شده مسکن را افزایش داده است.

اوگفت: افزایش نرخ اجاره و رهن مسکن نیز در مشهد‌،بهار امسال چندان افزایش نیافته و تقریبا متناسب با مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در سال جاری، با پنج درصد بیشتر یا کمتر بوده است.

مسئول‌حوزه مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بیشتر متقاضیان طرح ودیعه مسکن در حال تشکیل پرونده هستند و تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن به ۸۸ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

او گفت: قولنامه‌هایی که تاکنون در حوزه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خراسان رضوی به ثبت رسیده و درخواست‌های رسیده، نشانگر رقم قیمتی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و تسهیلات اعطایی ۶۰ تا ۷۰ درصد از این درخواست‌ها را پوشش می‌دهد.

مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی گفت: در راستای برنامه‌ی دولت برای طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه ۴ ساله حدود ٢۵ هزار واحد مسکونی، به شهر بینالود اختصاص یافت.

اوگفت:شرکت عمران بینالود درجهت تحقق اهداف دولت و وزارت متبوع جهت خانه دار کردن متقاضیان سکونت در شهر‌های جدید آمادگی خود را برای واگذاری زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن درقالب گروه‌های ٢و۴ نفره برای احداث واحد‌های مسکونی اعلام می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.