سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«آزمایش‌های بی‌نتیجه»؛ بهانه آمریکا برای عدم ارائه نظر قطعی درباره مرگ ابوعاقله

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گلوله‌ای که پیدا شده آسیب دیده و اجازه اظهار نظر قطعی نمی‌دهد، اما به احتمال زیاد از مواضع اسرائیل شلیک شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد مقامات آمریکایی در تحقیقات درباره مرگ شیرین ابوعاقله به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد تیراندازی از مواضع رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن این خبرنگار الجزیره شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه مدعی شد: «اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تیراندازی به سوی او عمدی بوده است».

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پس از آزمایش‌های کارشناسان مستقل تحت نظارت این نهاد بر روی قطعه گلوله کشف شده از بدن ابوعاقله به این داده‌ها رسیده است. هر چند این آزمایش‌ها را «بدون نتیجه قطعی» می‌خواند. پرایس گفت: «کارشناسان تشخیص دادند گلوله به شدت آسیب دیده است. این امر مانع از نتیجه گیری واضح در مورد این است که چه کسی گلوله را شلیک کرده است».

گفتنی است، شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره بود که حین تهیه گزارش از یورش صهیونیست‌ها به جنین، در تاریخ ۱۱ مه سال جاری به ضرب گلوله به شهادت رسید. نخست وزیر رژیم اشغالگر ابتدا تلاش کرد تقصیر را به گردن گروه‌های فسطینی بیندازد، اما نشریه‌های آمریکایی نیویورک تایمز و واشنگتن پست هم با انجام تحقیقات کامل میدانی اعلام کردند گلوله به طور قطعی از مواضع سربازان صهیونیست شلیک شده است. مدیر دفتر روزنامه واشنگتن پست در قدس اشغالی در این خصوص گفته بود: «همه شواهد نشان می‌دهد اظهارات طرف اسرائیلی درباره نحوه شهادت ابوعاقله درست نیست».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۱
کسی هم انتظار نداشت شما صداقت داشته باشید و بتونید و جرات داشته باشید صهیونیست سفاک غاصب رو حتی مورد سوال قرار بدین چه رسه به محکومیت و ....لابی صهیونیستی به همه تون آب و علف رسونده در ضمن تهدید جانی و اقدام به مرگ مشکوک بعضی ها هم کرده بنابراین شما هیچوقت نه می تونید و نه میخواید کاری بر خلاف میل و نظر اونها انجام بدین...بدبخت مفلوک محمود عباس و دار و دسته ش...البته اونم از شما بهتر نیست، کسی که با غاصب سرزمینش پیمان امنیتی ببنده و مبارزین برای وطن رو تحویل رژیم سفاک بده حتما که از اونها بهتر نیست و از جهاتی بدتر هم هست...