سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر ستاره در خاک آرام گرفت

پیکر پروفسور «محمدرضا ستاره»دانشمند و سرآمد علمی کشور امروز به صورت خودرویی در شهر بیجار تشییع و در قطعه نام آوران گروس باغ رضوان این شهر به خاک سپرده شد.

در این آیین، علما و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع)، دانشگاهیان، نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای شورای اداری و تامین بیجار، نماینده دانشگاه کردستان و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.

نماینده مردم شهرستان بیجار و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت "دکتر محمدرضا ستاره" عضو هیات علمی دانشگاه کردستان و دانشمند برجسته رشته فیزیک پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام علیرضا زندیان آمده است:

درگذشت پروفسور «محمد رضا ستاره» استاد برجسته فیزیک جهان اسلام و پژوهشگر متعهد و مومن سبب تأسف، تأثر و اندوه فراوان شد. این چهره محبوب و اخلاق‌مدار عرصه علم و تربیت، در طول عمر با برکت خود با تلاش وصف‌ناپذیر و مجاهدت بسیار منشاء خدمات ارزنده‌ای در حوزه تألیف، تحقیق و پژوهش بود و به عنوان استاد نمونه کشوری ضمن تربیت و پرورش دانشجویان و دانش‌پژوهان بسیار، در مسیر تعالی و پیشرفت علم نیز با جدیت و سخت کوشی، آثاری ماندگار برای جامعه علمی ایران و جهان به یادگار گذاشت.

اینجانب ضایعه دردناک فقدان این استاد فرزانه و لایق را که در نتیجه جراحات وارده در تصادف جاده‌ای دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست به جامعه دانشگاهی، مردم شریف استان و به ویژه مردم ولایت مدار وقدر شناس بیجار و خانواده مکرم وارجمند ایشان تسلیت وتعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منّان و رحمان برای آن فقید سعید، مغفرت، آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و بستگان محترم صبر و شکیبایی مسألت دارم. إن‌شاءالله خداوند آن دانشمند مجاهد صبور و مومن را با اولیاالله، نیکان و مقربان درگاهش محشور گرداند.

مرحوم ستاره یکم خرداد ١٤٠١ در محور دیواندره - بیجار دچار سانحه رانندگی شد و علیرغم ۱۰ عمل پزشکی، در یازدهم تیر ۱۴۰۱ بر اثر شدت جراحات در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان و رئیس دانشکده علوم پایه و فنى مهندسى بیجار، اصالتا اهل بیجار، از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و سرآمدان علمی کشور بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.