سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری:

اخفاء و امتناع از عرضه بیشترین تخلفات ثبت شده در فارس است

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: بیشترین تخلف در از زمان اجرای طرح تحول اقتصادی تاکنون اخفاء و امتناع از عرضه کالا، احتکار و عدم درج قیمت بوده است و تا زمانی که رای قطعی صادر نشود مجاز به اعلام پرونده‌ها نیستیم.

غلامرضا سالاری گفت: در شرایط امروز که بازار نیازمند بیشترین نظارت برای کنترل قیمت‌ها است، مردم بهترین ناظر هستند.

او گفت: انتظار است که شهروندان هرگونه موارد تخلف از جمله گران فروشی، احتکار و عدم درج قیمت را به تعزیرات و بازرسی سازمان صمت و اصناف اطلاع دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: طی سه ماه اخیر بالغ بر ١۶ هزار پرونده در خصوص تخلف‌های بازار در استان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال تشکیل و وصول شده است.

سالاری گفت: در مدت اجرای طرح تحول یارانه‌ها استان فارس به نسبت استان‌های دیگر آرامش بیشتری داشته است که این امر به فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی مردم این استان برمی‌گردد.

او گفت: علی‌رغم تعیین قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای مرغ از ۱۷ اردیبهشت، قیمت این کالا در شیراز تا هفته قبل کمتر از ۵۰ هزار تومان بود و منکر وجود تخلف نیستیم، اما بهترین ناظر مردم هستند و اصحاب رسانه نیز می‌توانند بهترین بازرس باشند و مردم را تشویق به نظارت کنند، چون تعداد بازرسان و ناظران به اندازه‌ای نیست که هر روز همه واحد‌ها نظارت شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس درباره اعمال مجازات هم گفت: اخلاق در همه حوزه‌ها خوب است، اما مجازات‌های ما نیز باید به اندازه‌ای باشد که مانع تخلف شود و برای همین منظور نیز مجازات مورد توجه قرار گرفته است.

سالاری به جریمه و مجازات نقدی متخلفین تا ۲۵ برابر ارزش پرونده براساس قانون اشاره و گفت: پایه تخلف گرانفروشی درج نکردن قیمت است که افزایش مجازات‌ها در این زمینه تا ۱۰ میلیون تومان سبب می‌شود که تخلف انجام نگیرد.

او گفت: بیشترین تخلف در این ایام اخفاء و امتناع از عرضه کالا، احتکار و درج نکردن قیمت بوده است و تا زمانی که رای قطعی صادر نشود مجاز به اعلام پرونده‌ها نیستیم، اما در ۳ ماهه امسال ۸ هزار میلیارد ریال محکومیت درج شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: پرونده‌های سنگینی تشکیل شده که به زودی یکی از پرونده‌ها اعلام می‌شود تا احقاق حق عموم مردم انجام گیرد، در فارس و شیراز پرونده‌های تخلف در حوزه قاچاق ارز و تخلفات ارزی داشتیم و هم ارز‌های قاچاق که توسط افراد گرفته شده است، اما در بازار طلا مشکل و پرونده‌ای نداشتیم.

سالاری گفت: گرانی و گرانفروشی اکنون مهم‌ترین مشکل موجود است که در برخورد با این مقوله هیچ اغماضی نداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.