سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد توجه قرار بگیرد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: روند کاهشی کرونا در استان متوقف و اندکی سیر صعودی آن آغاز شده است.

آقای احمدی گفت: روند کاهشی شیوع کرونا در این استان طی روز‌های اخیر متوقف و اندکی افزایشی شده است که این مهم می‌طلبد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

با توجه به گذشت زمان زیادی از نوبت‌های واکسیناسیون کرونا که پوشش قابل قبولی داشتند و کاهش آنتی‌بادی و اینکه اثر واکسیناسیون کم شده است مردم بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.


بیشتر بخوانید


همچنین با توجه به اینکه درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری‌ها و استفاده از ماسک و دریافت نوبت سوم واکسن در استان و کشور کاهش یافته است به طوری‌که میزان استفاده از ماسک به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد همین موضوعات سبب شده تا روند کاهشی کرونا متوقف و اندکی سیر صعودی آن آغاز شود.

مردم استان باید همانند ۲ سال اخیر که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری و مشارکت داشتند نسبت به انجام این مهم اهتمام لازم را به کار گرفته و مسوولان را در مهار این بیماری یاری دهند.

هنوز مورد مشکوک و قطعی ابتلا به بیماری وبا در استان شناسایی نشده، اما از آنجاکه بیماری‌ها مرز جغرافیایی نمی‌شناسند و با تردد‌ها امکان انتقال بیماری وجود دارد از همین رو باید در رعایت بهداشت فردی اهتمام جدی به کار گرفته شود.

بیماری وبا ۸۰ درصد بدون علامت است، همین موضوع در انتشار و انتقال بیماری از فرد آلوده به سایر افراد تاثیرگذار است و توصیه می‌شود قبل از غذا دست‌ها به خوبی و به‌مدت ۲۰ ثانیه شستشو شده و از آب و غذای سالم استفاده شود.

انتقال این بیماری از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و حامل میکروب از انسانی به انسان دیگر است.

اسهال، استفراغ، کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی از علائم شایع بیماری وبا است که در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.