سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعه تکمیلی بزرگراه کوار- فیروز آباد به بهره برداری رسید

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: بخشی از بزرگراه کوار- فیروز آباد به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

محمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور گفت: بزرگراه کوار- فیروز آباد بخشی از محور سراسری عسلویه که منطقه استراتژیک نفت، گاز و پتروشیمی است.

او گفت: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ باند دوم بزرگراه کوار – فیروز آباد به طول ۳۶.۵ کیلومتر از پروژه‌های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در منطقه جنوبی استان فارس می‌باشد که ۳۰ کیلومتر آن سال‌های گذشته بهره برداری شده و ۶.۵ کیلومتر باقی مانده که شامل یک تونل به طول ۳۸۰ متر و مابقی بزرگراه است.

محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بخش افتتاح شده در تنگه زنجیران است و به علت طبیعت بسیار خاص و وجود دره طولانی، عمیق و صخره‌های بلند، شیب نسبتا زیاد و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه یکی از گره‌های بزرگ تراقیکی بود.

او، از مهمترین مزایای افتتاح این پروژه می‌توان به حل مشکل ترافیک و افزایش ایمنی و کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های حمل و نقل اشاره کرد.

طالبان در خصوص اهداف این طرح نیز گفت: حذف ترافیک دو خطه تنگه زنجیران که گره ترافیکی اصلی محور کوار – فیروز آباد بود، کاهش تلفات ناشی از تصادفات و همچنین کاهش آلودگی در منطقه دشت حفاظت شده موک و اتصال صنایع منطقه عسلویه تا فراشبند به شمال فارس و مرکز ایران و تسهیل و تسریع و افزایش ایمنی ترافیک از مهمترین اهداف احداث چهارخطه کوار - فیروز آباد هست.

طالبان گفت: احجام وابسته پروژه شامل خاکبرداری ۶۵۲ هزار متر مکعب، خاکریزی ۱۳۰ هزار متر مکعب، بتن ریزی ۲۷ هزار متر مکعب، حفاری تونل ۴۲ هزار متر مکعب، اساس و زیر اساس ۲۶.۵ هزار متر مکعب آسفالت ۲۹.۵ هزار تن و همچنین ۱ دستگاه تونل بطول ۳۸۰ متر، ۱ دستگاه پل خاص با دهانه ۱۵ متر مورب است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.