سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرماشیر با تولید صنایع‌دستی از تک محصولی عبور می کند

فرماندار نرماشیر گفت: تولید صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار راهی برای توسعه اقتصادی شهرستان نرماشیر است.

حمید طبسی‌نژاد در بازدید از کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی روستای حسین‌آباد نرماشیر با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در این شهرستان گفت: اقتصاد پایدار جوامع محلی منوط به توسعه گردشگری و صنایع‌دستی است که خوشبختانه این فرصت در شهرستان نرماشیر فراهم آمده است.

فرماندار شهرستان نرماشیر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک روستای حسین‌آباد پشت‌رود و حضور بالای هنرمندان صنایع‌دستی در آن، این منطقه می‌تواند محیط مناسبی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی باشد.

او با بیان اینکه شهرستان نرماشیر دارای بنا‌های تاریخی و مناطق گردشگری و به ویژه نخلستان‌های زیبایی است می گوید: تمام تلاش خود را در زمینه توسعه گردشگری این شهرستان از جمله حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارائه تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به کار خواهم گرفت که خوشبختانه تاکنون فعالیت‌هایی نیز انجام شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نرماشیر به دوره‌های آموزش ویژه هنرمندان صنایع‌دستی روستای حسین‌آباد پشترود اشاره کرد و گفت: به زودی خانه صنایع‌دستی این شهرستان به منظور آموزش بیشتر هنرجویان راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه فرمانداری، بخشداری، دهیاری نرماشیر و بخش مرکزی این شهرستان قول حمایت‌های مساعد را داده‌اند.

محمد‌رضا منصوری می گوید: در حال حاضر ۶۰ هنرجو در دوره‌های آموزش پته‌دوزی شرکت کرده‌اند که این دوره‌ها از ۱۵ خرداد‌ماه آغاز شده و تا ۳۰ تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

او گفت: هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزش مقدماتی بلافاصله آموزش‌های پیشرفته را فرا گرفته و برای آن‌ها پروانه تولید صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.