سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابدار افتخاری در کتابخانه‌های عمومی کوهبنان

کتابخانه های عمومی کوهبنان کتابدار افتخاری می پذیرند.

خلیل الله باقی زاده رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: با توجه به این که جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه، ابراز تمایل به خدمت به این عرصه را دارند، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تدوین شیوه‌نامه به کارگیری این افراد و با هدف استفاده از مشارکت داوطلبان ارائه خدمات کتابخانه‌ای، نسبت به تأمین بخشی از نیروی کار موردنیاز خود نیز اقدام می‌کند.

او می‌گوید: این افراد با شرایط خاصی که از سوی نهاد اعلام شده به کارگیری می‌شوند و هیچ رابطه استخدامی با نهاد کتابخانه‌ها نخواهند داشت و هیچ وجهی نیز به این افراد پرداخت نمی شود.

باقی زاده گفت: این طرح در راستای پاسخگویی به نیاز کتابخانه‌های عمومی با هدف صرفه جویی در هزینه‌های پرسنلی و بهبود ارائه خدمات کتابخانه‌ای در سراسر کشور از طریق جلب مشارکت داوطلبانه و غیرانتفاعی علاقه‌مندان به منظور کمک به ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم اقشار جامعه در سراسر کشور ابلاغ شده است.

رئیس کتابخانه های عمومی کوهبنان می‌گوید: طی اجرای این طرح، داوطلبان فعال به عنوان کتابدار افتخاری، پس از احراز شرایط اختصاصی و عمومی، به ترتیب در درجات مقدماتی، پایه، ارشد و عالی تقسیم بندی و ارتقا خواهند یافت.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان در خصوص مزایای کتابداران افتخاری گفت: اهدای لوح تقدیر از طرف مدیرکل استان، شرکت کتابدار افتخاری و همیار کتابدار در برنامه‌های اختتامیه جشنواره ها، هفته کتاب و سایر برنامه‌های مناسبتی کتابخانه‌ها و ارائه گواهی فعالیت برای مدت حضور کتابدار افتخاری در کتابخانه از این جمله است.

او گفت: در این طرح با عضویت رایگان داوطلب و ۲ نفر از بستگان درجه اول وی در کتابخانه‌های عمومی نهاد تا ۲ برابر زمان حضور، به عنوان کتابدار افتخاری یا همیار کتابخانه معرفی می شوند.

باقی زاده می‌گوید :در این طرح، امکان بهره مندی از امکانات خانه کتابدار برای کتابداران افتخاری با درجه ارشد و بالاتر فراهم است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: تمامی رشته‌ها می‌توانند با دارا بودن شرایط عمومی و تخصصی موردنظر نهاد، به عنوان کتابدار افتخاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدمت کنند.

برچسب ها: کتابدار ، امکانات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.