سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح اتصال ریلی شمال به جنوب کشور به کجا رسید؟

جلسه بررسی طرح اتصال ریلی شمال به جنوب امروز در گرگان با حضور معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی طرح اتصال ریلی شمال به جنوب گفت: مطالعات انجام شده طی۱۲سال اخیر در این زمینه در اختیار مسئولان استان گلستان قرار می‌گیرد تا پس از به روز رسانی و ویرایش مطالعات جدید را برای ما ارسال کنند.

او گفت: مطالعات تجمیع شده به همراه تفاهم نامه با بخش خصوصی که از طریق اتاق بازرگانی گرگان انجام می‌شود باید به وزارتخانه تحویل تا برای صدور مجوز به سازمان برنامه ارسال شود.

 کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلمات است

 

زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: کریدور شمال به جنوب از مسیر اینچه برون و سپس شاهرود به طبس و بندرعباس، بیشتر از آنکه تنها مسئله استان گلستان باشد نیاز ملی و ارتقاء دهنده روابط دیپلمات با کشور‌های حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است.

او گفت: قزاقستان یکی تولیدکنندگان اصلی غلات جهان و همچنین سرشار از معادن مختلف است و نیازمند مسیری برای انتقال تولیدات خود بوده و کریدور شمال به جنوب بهترین مسیر برای جابجایی است.

زنگانه می‌گوید: مطالعات قدرتمندی برای ایجاد مسیر ریلی اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس انجام شده و تقاضای ما پیگیری وزارت راه و شهرسازی و و تسریع در صدور مجوزهای لازم است.

او گفت: مسیر ریلی اینچه برون، گرگان، شاهرود و طبس جزو مصوبات سفر رییس جمهور بوده و باید با سرعت بالایی به مرحله اجرایی برسد.

اوگفت: دیگر مسیر‌های موجود برای شکل دهی کریدور شمال به جنوب به دلیل فرسودگی پل‌ها و ابنیه‌ها و محدودیت‌های حجم بار انتقالی قابل مقایسه با مسیر اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس نیستند.

راه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

این مسیر می‌تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را با کاهش طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر و کاهش مدت زمان از ۱۲ روز به ۴ و نیم روز از شمال به جنوب کشور منتقل کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.