سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تکنیک جدید برای رصد همه گیری حصبه

یک تیم بین‌المللی از محققان تکنیک جدیدی را برای تشخیص عفونت حصبه سالمونلا ابداع کرده‌اند.

این ابزار جدید به پاسخ آنتی بادی در نمونه‌های خون جمع آوری شده با استفاده از سوزن زدن به انگشت تکیه دارد؛ مشابه آزمایش گلوکز خانگی که یک آزمایش آسان است و می‌تواند در مناطق دورافتاده روستایی هم اعمال شود.

محققان الگوریتم‌هایی را برای تعیین زمان ابتلای فرد به حصبه ایجاد کرده اند که به آن‌ها امکان می‌دهد میزان شیوع این بیماری را اندازه گیری کنند. برای دستیابی به این هدف، آن‌ها پاسخ آنتی بادی را در نمونه جمعیتی ۱۷۴۰ کودک و بزرگسال در نپال، پاکستان، بنگلادش و غنا اندازه گیری کردند.

هنگامی که نتایج آن‌ها را با داده‌های غربالگری کشت خون مقایسه کردند، دریافتند که تعداد واقعی عفونت‌های تیفوئید در این مناطق بسیار بیشتر است.

کریستین امجوی، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: آزمایش‌های موجود در حال حاضر بسیار گران است و اغلب در شهر‌های مرکزی در دسترس است، که باعث می‌شود شیوع بیماری در مناطق دورافتاده بیشتر شود.

امجوی گفت: "به جای اینکه فقط نمونه برداری کنیم، به پاسخ آنتی بادی نگاه کنیم و بگوییم که منفی یا مثبت است، می‌توانیم تجزیه آنتی بادی را مدل سازی کنیم. " "و با استفاده از این برای استنباط اینکه چه زمانی این افراد به احتمال زیاد در معرض این بیماری قرار گرفته اند، اطلاعات حیاتی در مورد قدرت عفونت کسب کنیم.

فرح ناز قمر، محقق دانشگاه آقاخان پاکستان در این باره می‌گوید: رویکرد توصیف شده در این مطالعه پتانسیل گسترش دامنه جغرافیایی مراقبت تیفوئید سالمونلا و ایجاد تخمین‌هایی از عفونت را دارد که در مناطق جغرافیایی در یک زمان معین قابل مقایسه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.