سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی ۵۴ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی

۵۴ واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در هفته اخیر در استان، شناسایی و تعطیل شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: این واحد‌های صنفی شامل ۶ رستوران، ۱۶ نانوایی، سه استخر شنا و دیگر واحد‌های خدماتی است که به علت بی توجهی به اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی  پلمب شدند.

لیدا رفعتی گفت: متصدیان ۸۱۲ واحد صنفی هم به علت کم توجهی به اخطار‌ و توصیه‌های نهاد‌های مسئول به دستگاه قضایی معرفی شدند که بیشترین میزان آن مربوط به نانوایی‌ها با ۱۴۷ مورد و پس از آن کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۱۰۳ مورد است.

او گفت: سه هزار و ۶۸۳ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته اخیرانجام شده است که در ۲ هزار و ۴۵۲ واحد معادل ۶۷ درصد واحد‌های صنفی، شاهد اجرای موازین قانونی مرتبط با بهداشت فردی بودیم.
بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط فرودگاه، دانشگاه، تالار های سینما و تئاتر و ورزشگاه با ۱۰۰ درصد و پس از آن صنایع با ۹۴ درصد است.

 متصدیان ۸۹ درصد واحد‌های صنفی و خدماتی استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  نیمی از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار در پایانه‌های مسافربری ۲۰ درصد، مراکز تفریحی ۴۱ درصد، مراکز ورزشی ۴۳ درصد و تالار‌های پذیرایی ۵۸ درصد است.

رفعتی میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان را ۴۵ درصد بیان کرد و افزود:  ۸۵ درصد معادل سه هزار و ۱۴۵ واحد از مجموع مراکز بازرسی شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه شهرستان‌های استان همدان در وضع آبی کرونایی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.