سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه توزیع آب خرمشهر نوسازی می شود

سرپرست آبفای خرمشهر از جایگزینی شبکه توزیع آب با توجه به فرسودگی شبکه قدیمی آن در این شهرستان خبر داد.

حسین عبیداوی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۶۰ درصد شبکه توزیع آب این شهرستان فرسودگی دارد و قرار است به زودی ۷۰ درصد از آن بهسازی و شبکه‌ای جدید جایگزین آن شود.

به گفته او ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات آبفا استان جذب و کار جایگزینی شبکه توزیع آب در بخشی از مناطق محرزی، سرحانیه و عباره به عنوان مرحله نخست این عملیات آغاز شده است.

آقای عبیداوی آغاز مرحله دوم عملیات را بسته به جذب اعتبار و انجام مرحله مناقصه دانست و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ۱۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب در نظر گرفته شد که اگر مناقصه برگزار شود عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این مسئول به افزایش مصرف آب در پی بالا رفتن فشار بر شبکه توزیع آب خرمشهر و تولید آب نیز اشاره کرد و از احتمال افزایش شکستگی این شبکه خبر داد.

سرپرست آبفای خرمشهر به تشریح اقدامات رفع شکستگی شبکه توزیع آب این شهرستان و کاهش آن‌ها از یک هزار و ۸۰ به کمتر از ۲۰۰ مورد با تلاش اداره بسیج و چند گروه دیگر پرداخت.

آقای عبیداوی حجم آب ذخیره در خرمشهر را ۶۰ هزار مترمکعب و نیاز آبی منطقه را ۲ برابر میزان آب ذخیره اعلام کرد و گفت: در ۲ ماه آینده با بازسازی مخرن ذخیره آب این شهرستان مشکل تامین آب آن در قالب طرح جامع خرمشهر برطرف می‌شود.

او با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر ۸۰ درصد نیاز آبی خرمشهر را تامین می‌کند، گفت : با اجرای طرح جامع خرمشهر توسط سازمان آب و برق که قرار است تا پایان مرداد ۲ رودخانه دز و کرخه را وصل کند تمام سهمیه آب شهرستان از غدیر خواهد بود.

این مسئول افزون بر نصب ۸۰۰ درپوش دریچه منهول در طول سه هفته اخیر، از انجام عملیاتی با هدف، بهبود مشکلات شبکه فاضلاب خرمشهر، افزایش ظرفیت آب شهری و رفع مشکل کم آبی روستا‌های غرب کارون خبر داد و گفت: آب شیرین کن خرمشهر و مینوشهر نیز تا ۱۱ ماه آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۱
کی انشاالله
فقط ،میشود،خواهد شد،دردستور کارقرار گرفت،زده خواهد شد
انشاالله ظهور امام زمان