سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۹۴ هزار دانشجوی بین المللی در داخل کشور تحصیل می‌کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مهاجرت علمی امری طبیعی است و حتی در کشور‌های آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجویان مشاهده می‌شود.

 

داداش پور گفت: در چند سال اخیر تعداد دانشجویان بین المللی در داخل کشور افزایش پیدا کرده و یکی از اهداف ما حفظ و افزایش این روند است.

به گفته معاون وزیر علوم برای دانشجویان بین الملل شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته نشده است و ۹۹ درصد این دانشجویان شهریه پرداز هستند که علاوه بر کمک به اقتصاد کشور وضعیت مالی دانشگاه را نیز بهبود می‌بخشند.

هاشم داداش پور گفت: دانشجویان بین المللی داخل کشور هم درآمد زایی دارند و هم باعث تبدیل شدن دانشگاه‌های ما به قطب‌های علمی منطقه و آسیا می‌شوند. بر اساس آمار رسمی کشور ۹۴ هزار دانشجوی بین الملل در داخل کشور تحصیل می‌کنند.

او گفت: شرایط مهاجرت دانشجویان ایرانی به قدری که تصور می‌شود، حاد نیست. اکنون بیشتر به جای جذب و مهاجرت دانشجو  بحث مبادله دانشجو برقرار است؛ یعنی همان تعداد دانشجویی که مهاجرت می‌کنند از کشور‌های دیگر دانشجوی خارجی جذب می‌شود.

به گفته داداش پور مهاجرت در کشور خلاف افکار عمومی خیلی شرایط بدی ندارد و مهاجرت دانشجویان امری طبیعی است. همان طور که در آمریکا و انگلیس نیز مهاجرت دانشجو مشاهده می‌شود.

معاون وزیر علوم گفت: مهاجرت علمی که مزیت کشور را افزایش دهد، بسیار مناسب است. با توجه به این که مدارک دانش آموختگان بازگشته را ارزش یابی می‌کنیم، آمار نشان می‌دهند مهاجرت معکوس دانشجویان ایرانی روند مناسبی دارد و بخش مهمی از دانشجویان به کشور برگشته و تجربه علمی خود را در اختیار کشور قرار می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اون وقت من که برای این کشور هستم و دوست دارم ادامه تحصیل بدهم چرا جا برای من نیست؟؟؟
اگر جای برای داخلی ها گذاشتید و اونها رو به درجات بالا رسوندید و ازشون استفاده کردید افتخار داد و باید این روند رو ادامه دهید.
امیر
۱۵:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تحصیل 94 هزار مفت خور به درد نخور در رشته هایی مانند خودشان خاک بر سرتان
علی
۱۴:۳۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خارجی ها تو ایران با بهترین اساتید با ارزون ترین قیمت درس میخونن
مرگ میخوان مگه
منصور
۱۴:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ببخشید // بیشتر از چه کشوری اومدن ؟؟
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خارجیا فقط حق دارن تو حوزه علمیه درس بخونن نه دانشگاههای دولتی که همین حالاشم کمبود طرفیت دارن
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
کلی نخبه ایرانی رو دلسرد کردن و از مملکت فراری دادن، حالا به دانشجوهای افغانستانی و پاکستانی و عراقی و سوری و یمنی و تاجیک و ... مینازن! شک نکنید اینا هم اگه پول و استعداد داشتن نمیومدن ایران
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
چی میخونندحالا
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
از این 93 هزار نفر چند نفر پول میدن و میان و چند نفر نخبه هستند ؟ اکثریت قریب به اتفاق آنها برای مفت بودن میان والا خارجی که پول بده برای دانشگاه کشور های بسیار بهتر از ایران هست !
حسن
۰۹:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خیلی از همینا جاسوسن
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
یک جوری می گویید دانشجوی بین الملل که فکر می کنیم پر از اروپایی و آمریکایی کشور ..دانشجوی بین الملل توی ایران فقط خلاصه شده به کشور همسایه شرقی که متاسفانه سطح علمی بسیار پایینی دارند ..دانشگاه شهید بهشتی پر ... تعدادشان از دانشجوهای ایرانی داره بیشتر میشه. شما رو به خدا این سیاست غلط دانشجوی بین الملل رو تغییر دهید یا حداقل برای کشور ها یک سهمی بگذارید که این همه افعانستانی وارد دانشگاه های کشور نشوند.
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
با سلام . از ملا نصرالدین پرسیدند مرکززمین کجاست؟گفت همین جایی که من هستم. گفتند از کجا فهمیدی؟ گفت من میگم اینجاس
تو میگی نیست .مترش کن. حالا آقایون این آمارهای الله بختکی رو از کجاشون در میارن معلوم نیست.شما هم اگه اعتراض داری برو آمار واقعی رو در بیار!!؟؟
مملو
۱۹:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اگر آمریکا رابیرون کردیم بجاش افغانستانی چند صدبرابر وارد کردیم پس سربسریم