سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس:

آمریکا باید برای دستیابی به توافق با ایران از خواسته‌های غیرهسته‌ای کوتاه بیاید

مقام سابق روس معتقد است که کوتاه آمدن آمریکا از طرح خواسته‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای می‌تواند به دستیابی سریع‌تر به توافق منجر شود.

«یوگینی سیدروف» تحلیلگر و دیپلمات سابق روس درباره تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و اظهارات میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مبنی بر اینکه در صورت نرمش نشان دادن آمریکا امکان بازگشت به این توافق وجود دارد، گفت: احتمالا نرمش مورد نظر اولیانوف این است که آمریکا باید فقط به بازگشت به برجام تمرکز کند و هیچ درخواست دیگری از جمله برنامه موشک‌های بالستیک یا مسائل دیگری را که ارتباط مستقیمی با توافق هسته‌ای و برجام ندارد مطرح نکند. روسیه معتقد است در این صورت توافق می‌تواند در سریعترین زمان ممکن احیا شود.

به گفته این مقام روس، روسیه خواهان این است که به همه طرف‌ها نشان دهد آنگونه که برخی کشور‌های غربی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مدعی شدند، مسکو عامل تخریب توافق هسته‌ای نیست. برعکس، روسیه خواهان ضرورت بازگشت به این توافق در سریعترین زمان ممکن است.

وی تنها راه مناسب و مفید برای همه را کوتاه آمدن آمریکا از خواسته‌های خود دانست و گفت: ضرورت دارد که آمریکا از درخواست‌های خود برای اضافه کردن برخی پرونده‌های غیرمرتبط با پرونده هسته‌ای به روند مذاکرات دست بکشد. به نظرم از طریق این امتیاز دادن‌های متقابل، امکان بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

وزارت خارجه چین: آمریکا باید اشتباهات خود در قبال ایران را جبران کند
مقام آمریکایی: مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی نداشت


این مقام روس ادامه داد: من معتقدم مسکو نقش بزرگی در نزدیک کردن مواضع و دیدگاه‌های طرفین به هم ایفا می‌کند این در حالی است که روسیه اکنون با اوضاع سختی مواجه است و تحریم‌های اقتصادی علیه آن وضع شده و از این تحریم‌ها تأثیر پذیرفته است. ایران درخواست پیوستن به گروه بریکس را مطرح کرده و هر چند ممکن است این درخواست ارتباط مستقیمی با مذاکرات وین یا دوحه نداشته باشد، ولی به نظرم این درخواست ایران مواضعش را در همه ارتباط‌ها و مذاکرات مرتبط با بازگشت به برجام تقویت می‌کند.

دور هشتم مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران، پس از ماه ها وقفه و کارشکنی غربی ها و آمریکایی ها، مجددا روز سه شنبه گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه داشت. پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر اخیر خود به ایران و گفت‌وگو با مقامات ایرانی اعلام کرده بود که به زودی مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌ای در یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس از سرگرفته خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۱
مذاکره در باره برجام بایستی به همه پرسی گذاشته که مورد تایید همه ملت ایران شود
در همه پرسی باید از ملت پرسیده شود که ایا چنین مذاکره ای بشود یا نشود!
مصدق خدا رحمت کرده گفت جایی که ملت خودش بتواند تصمیم بگیرد احتیاجی به نماینده ان نیست.
ملت این مسئولین را انتخاب نکرده اند.تصمیم ملت نسبت به تصمیم آقازاده ها باید ارجحیت پیدا کند
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
اعتمادبه آمریکااشتباهه
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
روسیه همیشه خائن و منفعت طلب بوده و هست و مسئولان مذاکرات هسته‌ای چرا اینقدر خودشون و خار و خفیف میکنن که باید برا آب خوردن هم از روس ها اجازه بگیرن خدا شاهده از بلندترین مقام تا پایین ترین مقام ایران گرفته روس ها ارزش یک قرون براشون قائل نیستند
mamad
۱۵:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
اراجیف
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
کشور میزبان شما ار کجا اجازه اب خوردن را می گیرد.
خوب چشم هات باز کن.
علی
۱۳:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۱
سیاست امریکا با ایران هیچ وقت همخوانی ندارد مذاکره با این و ان بی نتیجه است همانطور که ترامپ برجام را پاره کرد کس دیگری هم روی کار اید همین کار را خواهد کرد وقت خود و سرمایه های این مملکت را هدر ندهید که بی مایه فطیر است
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
روسیه جنایتکار نظر داده؟
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
نظر آمریکای صلح طلب گوگولی ارباب شماها که فقط دو دانه بمب اتمی به مردم ژاپن هدیه داده چیست.ابله....
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۱
امریکا خواسته های بی منطق فرا برجامی دارد .
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۱
این منفی دهندگان حامی آمریکا چه کسانی هستند
بختیاری
۱۰:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۱
واقعیت جهان امروز این است :
آمریکا باید کلاهش را بگیرد باد نبرد!!!!!،امریکا در حال دست و پا زدن است و نفسهای آخر خود را میکشد و در حال از دست دادن هژمونی خود است .
هر که نداند ما خوب میدانیم.
پس بهتر است برای ایران و ایرانی خط و نشان نکشد با هر قطعنامه ای ممکن است ایران از پروتکل الحاقی و یا از ان پی تی هم خارج شود.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
آمریکا = افراط گرا