سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان :

وزارت نیرو برای حفر چاه‌های ژرف سیستان منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرد

مدرس خیابانی گفت: تاکنون ۴ چاه ژرف در استان حفر و یک آب‌شیرین کن به روی چاه شماره ۲ نصب شده است.

مدرس خیابانی گفت: برای تامین آب منطقه سیستان، نیازمند حفر ۱۰۰ چاه ژرف هستیم که از وزارت نیرو می‌خواهیم برای حفر این چاه‌ها منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرند.

او در حاشیه بازدید از خط انتقال چاه‌نیمه دو به یک  گفت:برای کاهش اثرات خشکسالی منطقه سیستان، باید با یک نگاه ملی اقدام شود چرا که این امر نقش مهمی در توسعه امنیت پایدار دارد.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ذخیره آبی برای سال‌جاری کافی بوده و مشکلی نداریم و در مجموع اقدامات لازم برای رفع تنش آبی این منطقه انجام شده و می‌شود.

مدرس خیابانی  گفت: افزون بر ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب از چاه‌نیمه ۴ به چاه‌نیمه شماره ۳ منتقل شده که می‌تواند نیاز آب شهری منطقه سیستان و زاهدان را برطرف کند.

او گفت: در این دو سالی که ظرفیت چاه‌نیمه‌ها به حداقل خود رسیده، حدود ۹ ماه آب چاه‌نیمه شماره ۴ که در سطح است به چاه‌نیمه شماره ۳ منتقل شده تا بتوانیم نیاز آب شهری را برطرف کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان  می گوید: در حوزه روستایی ۳۰ متر مکعب آب چاه‌نیمه شماره ۲ که تبخیر بالایی داشت به چاه‌نیمه شماره یک منتقل شد تا با خط انتقال ۳ به یک، بتوانیم آب روستایی را نیز از این منبع تامین کنیم.

او  گفت: ۱۰ حلقه چاه منطقه حرمک به بهره‌برداری رسیده که با وارد شدن در مدار تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خط انتقال آب دریای عمان از ۴ منطقه آغاز شده، اما باید با سرعت بیشتری پیش برود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.