سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون بر ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه ۴ به چاه نیمه شماره ۳ منتقل شده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب از چاه‌نیمه ۴ به چاه‌نیمه شماره ۳ منتقل شده که می‌تواند نیاز آب شهری منطقه سیستان و زاهدان را برطرف کند.

  حسین مدرس خیابانی  در حاشیه بازدید از خط انتقال چاه‌نیمه دو به یک،  گفت: در این دو سالی که ظرفیت چاه‌نیمه‌ها به حداقل خود رسیده، حدود ۹ ماه آب چاه‌نیمه شماره ۴ که در سطح است به چاه‌نیمه شماره ۳ منتقل شده تا بتوانیم نیاز آب شهری را برطرف کنیم.

او گفت: ذخیره آبی برای سال‌جاری کافی بوده و مشکلی نداریم و در مجموع اقدامات لازم برای رفع تنش آبی این منطقه انجام شده و می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه روستایی ۳۰ متر مکعب آب چاه‌نیمه شماره ۲ که تبخیر بالایی داشت به چاه‌نیمه شماره یک منتقل شد تا با خط انتقال ۳ به یک، بتوانیم آب روستایی را نیز از این منبع تامین کنیم.

او گفت: ۱۰ حلقه چاه منطقه حرمک به بهره‌برداری رسیده که با وارد شدن در مدار تنش آبی در شهر زاهدان به حداقل خود خواهد رسید.

مدرس خیابانی گفت: برای کاهش اثرات خشکسالی منطقه سیستان، باید با یک نگاه ملی اقدام شود چرا که این امر نقش مهمی در توسعه امنیت پایدار دارد.

او به تامین اعتبار جهت انتقال آب از منطقه تهلاب، ابراز امیدواری کرد و گفت: با رایزنی‌ها، حق‌آبه هیرمند پیگیری خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خط انتقال آب دریای عمان از ۴ منطقه آغاز شده اما باید با سرعت بیشتری پیش برود.

او گفت: تاکنون ۴ چاه ژرف در استان حفر و یک آب‌شیرین کن به روی چاه شماره ۲ نصب شده است و  برای تامین آب منطقه سیستان، نیازمند حفر ۱۰۰ چاه ژرف هستیم که از وزارت نیرو می‌خواهیم برای حفر این چاه‌ها منابع و اعتبار لازم را در نظر بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.