سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویربرداری از يك قلاده کاراکال در شهرستان انار

از یک قلاده کاراکال در منطقه آزاد شمس شهرستان انار با همکاری محیط بانان منطقه، توسط دوربین‌های تله‌ای تصویربرداری شد.

احمد شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار با بیان اینکه برای شناسایی حیات جانوری کمیاب و نادر در شهرستان انار اقدام به نصب دوربین‌های تله‌ای کرده است، گفت: یک قلاده کاراکال در منطقه آزاد شمس شهرستان در مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۱ ساعت پنج و یازده دقیقه صبح توسط دوربین‌های تله‌ای تصویربرداری شد.

به گفته او کاراکال یکی از ٨ گونه با ارزش گربه سان موجود در کشور عزیزمان ایران است و طبق مقررات سازمان حفاظت محیط زیست کاراکال در زمره حیوانات در حال انقراض می‌باشد.

جثه کاراکال بزرگ‌تر از گربه اهلی است، بدن کشیده و استوانه‌ای شکل، دست و پا بلند و پا‌ها بلندتر از دست‌ها است. گوش‌های بزرگ و مثلثی شکل هستند، با دسته‌ای از مو‌های سیاه به طول تقریبی ۵ سانتی‌متر در انتهای گوش.

دم این حیوان کوتاه و باریک حدود یک سوم طول سر و تنه است. مو‌های پشت انبوه، کوتاه و به رنگ زرد شنی متمایل به قرمز تا دارچینی متمایل به قهوه‌ای با هاله‌ای سیاه‌رنگ.

زیر بدن، چانه و گلو سفید است. بالای چشم‌ها و پشت گوش‌ها سیاه است. خط سیاه باریکی از گوشه‌های دهان به چشم‌ها امتداد دارد.

شجایی گفت:کاراکال از موش و خرگوش و مار و پرندگان تغذیه می‌کند به همین دلیل نقش مهمی در کنترل جمعیت حیوانات مورد تغذیه اش دارد.

کاراکال پرندگانی مثل: کبک تیهو و کوکر در حال پرواز را با مهارت خاصی شکار و تغذیه می‌کند. مشخصات: کاراکالاز خانواده: گربه سانانراسته: گوشت خواراناسم علمی: Caracal زیستگاه: استپ‌های خشک، نواحی نیمه‌بیابانی، بوته‌زارها، دشت‌ها، تپه‌های صخره‌ای و جنگل‌های کم‌درخت زیستگاه کاراکال است. این حیوان، آب و هوای خشک با حداقل پوشش شاخ و برگ را ترجیح می‌دهد.

زیستگاه کاراکال در ایران مناطق بیابانی و نیمه بیابانی به ویژه حاشیه کویر مرکزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.