سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست ۳ روزه عالمان دین در کابل+ فیلم

علمای دینی طالبان در نشست لویی جرگه در بیانیه پایانی با ملاهبت الله آخندزاده تجدید بیعت کردند و بر حمایت قاطعانه از فرامین وی تاکید کردند.

علمای طالبان با بیانیه ای به نشست علما در کابل پایان دادند.

در این بیانیه علمای طالبان در نشست لویی جرگه بار دیگر بیعت خود را با شیخ هبت‌الله آخندزاده تجدید و پشتیبانی قاطعانه خود را اعلام کردند.

علمای دینی در قطعنامه نشست بزرگ عالمان دین اعلام کردند که دولت طالبان از متن مردم افغانستان برخاسته و هیچ جهت بیرونی در اقامه آن دخالت ندارد و این دلیل موثق مشروعیت داخلی آن می‌باشد. 

همچنین علمای طالبان در نشست لویی جرگه از ملاهبت الله آخندزاده در مورد کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر اعلام پشتیبانی کردند.

در ماده پنجم قعطنامه نشست بزرگ عالمان دین آمده است ما از پالیسی دولت طالبان مبنی بر اصل تعامل و احترام متقابل که در امور داخلی کشورهای همسایه، منطقه و جهان مداخله نمی‌کند و از خاک افغانستان در برابر آن‌ها استفاده نمی‌شود حمایت می‌کنیم.

در بخش دیگر این قطعنامه آمده است؛ مخالفت با نظام کنونی این گروه "بغاوت" به شمار می‌رود و سرکوب مخالفان واجب است.

در بخش‌های دیگری از قطعنامهٔ نشست کابل هرگونه همکاری با گروه داعش را ناروا شمرده شده است. 

آموزش دینی و عصری برای زنان و مردان در روشنایی شریعت، تقویت وحدت ملی و پشتیبانی از برنامه برگشت مقام‌های افغان به کشور از دیگر بندهای قطعنامه پایانی نشست عالمان دین در کابل است. 

نشست لویه جرگه با حضور ۳۰۰۰ نفر از علما و متنفذان قومی ۳۴ استان در کابل برگزار شد.

در این نشست ملا هبت‌الله آخندزاده رئیس گروه طالبان سخنرانی کرد و از همه مردم خواست تا در جهت صلح، امنیت و رشد اقتصادی افغانستان بکوشند. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.