سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای حکم تخریب باغ شهرهای غیرمجاز در جهرم

تعداد پنج مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز صادر و در دست اقدام است.

محسن رستگار گفت: هم اکنون در سطح شهرستان جهرم پنج مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مستحدثات موجود در آن ها صادر شده که مهمترین آن مربوط به مجموعه‌ باغ شهری بهارستان بوده که  حکم تخریب صادر شده است.

او گفت: پیرو برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جهرم در ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم برای چگونگی اجرای حکم تخریب صادره انجام شد.

رئیس داد گستری شهرستان جهرم گفت: در مرحله اول قطع خدمات با اطلاع رسانی قبلی و نصب بنر، مرحله دوم به صورت جمع‌آوری تاسیسات، مرحله سوم برداشتن دیوارهای پیرامونی و مرحله آخر در خصوص اجرای حکم، تخریب مستحدثات غیر مجاز موجود در آن است.

او گفت: هیچ گونه ساخت و سازی نباید در این اراضی انجام نشود زیرا برخلاف قانون بوده و خسارات ناشی از تخریب متوجه متخلفان بوده و در  موضوع اراضی حسین آباد قبله تداخل سندی بین منابع طبیعی و اداره اوقاف اتفاق افتاده است.

رستگار گفت: سند ۱۸ هکتار از اراضی حسین آباد قبله که به اسم منابع طبیعی بوده، اوقافی تشخیص داده شده و حکم ابطال آن صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم گفت: بخشی از این اراضی مذکور در گذشته از منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده بوده که بنیاد مسکن هم بخشی از آن را به مردم واگذار نموده است که در مورد این اسناد صادره نیز حکم قطعی وجود دارد.

او گفت: اراضی حسین آباد قبله شامل سه بخش اراضی موقوفه که در وسط روستا واقع شده و  اراضی ملی که به بنیاد مسکن واگذار شده و از لحاظ سند ایرادی ندارد، در قسمت‌های پیرامونی روستا واقع شده و مورد سوم نیز اراضی منابع طبیعی است.

رستگار با اشاره به اینکه در بخش اراضی موقوفه، بواسطه نامه نگاری‌هایی که با اداره ثبت و اسناد انجام شده صدور سند و نقل و انتقال آن متوقف شده است.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم گفت: همشهریان اگر قصد خرید و فروش اراضی این منطقه را دارند، قبل از انجام معامله برای حصول اطمینان از وقفی نبودن زمین، از اداره اوقاف استعلام کنند.

منبع: شبستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.