سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه گرگان:

برائت از مشرکان در حج واجب است

خطیب جمعه گرگان گفت:مستکبران امروز همان فرعون دوران گذشته هستند و برائت از مشرکان از اعمال واجب ایام حج محسوب می‌شود.



آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه به ایام حج تمتع اشاره کرد و گفت: حیف که متاسفانه امروز حج گرفتار قدرتمندانی شده است که به فکر باطن اسلام نیستند و به ظواهر نگریسته می‌شود.

 

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: حج تنها یک عبادت نیست، بلکه همراه با نفی شیاطین همراه است و سنگ‌زدن به شیاطین یک نماد است و برائت از مشرک جزو حج است.

 

نماینده، ولی فقیه در گلستان گفت: مستکبران امروز همان فرعون دوران گذشته هستند و برائت از مشرکان از اعمال واجب ایام حج محسوب می‌شود.


آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها گفت: ازدواج سنت الهی و نبوی است و به عنوان یک مساله مهم به آن نگریسته می‌شود.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با بیان این که خانواده اسلامی جای انسان‌سازی است افزود: در زندگی اسلامی مال، زیبایی و مقام، سعادت و منزلت نمی‌آورد و باید به نجابت و اصالت خانواده‌ها در امر ازدواج توجه ویژه کرد.


آیت‌الله نورمفیدی افزود: هر چند ما نمی‌توانیم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زندگی‌های خود باشیم، اما زندگی‌های ما می‌تواند رنگ و بویی از آن زندگی را داشته باشد.

 

نماینده، ولی فقیه در گلستان ادامه داد: متاسفانه امروز زندگی‌ها درگیر مسائل حاشیه‌ای شده و مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: نظام خانوادگی اسلامی ۲ طرفه است و همانطور که برای مردان وظایفی مشخص شده، برای زنان در زندگی مشترک هم وظایفی تعریف کرده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اسلامی تاکید کرد: اسلام دین مردسالار و زن‌سالار نیست و بر مواسات و برابری بین مرد و زن (زوجین) تاکید و سفارش شده است.


آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به روز مالیات اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ مالیات در کشور ما جا نیفتاده است.

 

نماینده، ولی فقیه در گلستان افزود: تمام کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های پیشرفته حتی تا ۸۰ درصد بودجه‌های سالانه خود را از محل دریافت مالیات تامین می‌کنند، اما این میزان حدود ۵۰ درصد است.

 

آیت‌الله نورمفیدی افزود: مسوولان باید آنان که فرار مالیاتی دارند را مورد برخورد خود قرار دهند و نباید نسبت به توده مردم برخورد سخت‌گیرانه داشته باشند.

 

امام جمعه گرگان همچنین فرا رسیدن ایام شهادت امام باقر (ع) در هفتم ذی‌الحجه را تسلیت گفت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.