سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمرگ بندر شادگان به دلیل ناهماهنگی دچار رکود شده است

وزیر اقتصاد گفت: بار‌ها در بندر شادگان در موارد متعددی بدلیل ناهماهنگی بین گمرگ و دستگاه‌های حوزه صادر کننده مجوز دپو می‌شوند.

احسان خاندوزی مصوب نشدن مشوق‌ها و تخفیف‌ها برای کالای ملوانی و ته لنجی را از دیگر عامل رکود و افزایش نارضایتی در بندر شادگان عنوان کرد.

الیته او می‌گوید که با توجه به آیین نامه‌ای که وزارت صمت در حال مصوب کردن آن در هیات وزیران است طی هفته‌های آینده رونق دوباره بندر شادگان و مردم منطقه را در پی خواهد داشت.

آقای خاندوزی از بندر شادگان بعنوان بندری استراتژیک نام برد و زیر ساخت‌های آن را نسبت به ظرفیتش مناسب ارزیابی کرد که می‌تواند رونق چند برابری برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

جمال صالح زاده سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم شهرستان شادگان در حوزه تجارت دریایی و ملوانی است لازم است شرایطی ویژه در گمرک شادگان اعمال شود.

او افزود: رونق اقتصادی در بندر تجاری شادگان زمانی اتفاق می‌افتد که به دنبال ایجاد فرصت‌های پایدار اقتصادی و کسب و کار‌های پایدار در این شهرستان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید، نزدیکی بندر شادگان با کشور‌های حوزه خلیج فارس را از مزیت‌های مهم این بندر در تجارت خارجی دانست.

او گفت: از مزیت‌های اساسی بندر تجاری شادگان در حوزه تخلیه و بارگیری کالا نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس است که این مهم سبب تخلیه و بارگیری کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای بیکاری شادگان براساس آمار رسمی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان افزود: در صورتی که فعالیت تجاری بندر شادگان رونق گیرد، شاهد اشتغال جوانان و کاهش بیکاری خواهیم بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.