سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

تنظیم‌گری بازار با تامین مالی کشاورزی قراردادی

قربانی گفت: حُسن کشاورزی قراردادی تنظیم گری در بازار است و تامین مالی آن اطمینان بخشی به بازار محصولات کشاورزی را به همراه دارد.

آقای قربانی  گفت: شیوه‌نامه اجرایی تأمین مالی کشاورزی قراردادی از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است که اجرای آن ۳ اتفاق مهم را رقم می‌زند.

به گفته او اولین اقدام پرداخت به تولیدکنندگان برای کشت و تهیه نهاده‌های تولید است. دوم اینکه قراردادی که با کشاورز منعقد می‌شود، نقش وثیقه و ضمانت برای اصل و سود را  ایفا می‌کند.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی می گوید: پرداخت به مجری با هدف تکمیل زنجیره ارزش صورت می‌گیرد که باعث اطمینان بخشی به بازار محصولات کشاورزی و کاهش قیمت می شود.

قربانی گفت: نکته سوم این است که پرداخت‌ها برای تامین مواد اولیه و ماشین آلات صنایع غذایی و کشاورزی هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پرداخت برای ارائه خدمات آموزشی فنی و دانش بنیان هم صورت می‌گیرد.

کشاورزی قراردادی روشی از تولید است که از طریق آن، تولیدکننده اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به صورت مستقیم یا از طریق تشکل تولیدی معین، بر اساس قرارداد با مجری طرح، به تولید محصول می‌پردازند از طریق عقد قرارداد با مجری طرح، نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.