سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آئین سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوی

آئین ظهر شهادت حضرت جوادالائمه (ع) با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی روز پنجشنبه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت الله احمد علم الهدی گفت: شناخت موقعیت خاص امام جواد (ع) در اوضاع سیاسی آن روز یکی از مباحث مهم مطرح شده در روز شهادت حضرت به شمار می‌رود.

او گفت: آن‌ها به عنوان دشمن در مقام کینه توزی و انتقام به عزیزان پیامبر (ص) و ائمه (ع) ظلم می‌کردند که اوج این ظلم را یزید در مقابل سیدالشهدا (ع) انجام داد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جنایت بنی عباس بدتر از بنی امیه بود. آن‌ها هم نسبت به ائمه (ع) دشمنی نشان می‌دادند و بر اساس اینکه امامان معصوم (ع) را رقیب قدرت خود می‌دیدند و هم اینکه می‌خواستند مقام امامت و فضیلت آن‌ها را در استخدام حکومت جابرانه خود درآورند، با ائمه (ع) دشمنی می‌کردند.

علم الهدی گفت: مامون می‌خواست امامت را در خلافت ادغام کند تا جریانی به نام امامت در بین مسلمان‌ها مطرح نباشد که با تدبیر وجود امام هشتم (ع) و با قدرت سیاسی بالایی که امام رضا (ع) به خرج داد، نه تنها نتوانست به هدف خود برسد بلکه میدان برای توسعه امامت و ترویج آن بوسیله آن حضرت باز شد.

او گفت: با حسن تدبیر امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و استفاده از فضا‌هایی که مامون ایجاد کرده بود مسئله امامت و تشیع در امت اسلام رسمی شد و به صورت یک جریان عظیم در حال توسعه درآمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.