سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت:

خودروسازان کوچک عامل فضاسازی علیه سامانه یکپارچه خودرو هستند

معاون وزیر صمت گفت: فضاسازی علیه سامانه یکپارچه خودرو از سوی برخی خودروسازان کوچک صورت می‌گیرد تا نظارتی وجود نداشته باشد.

آقای منوچهر منطقی گفت: خودروسازان کوچک روش‌های مختلفی را برای خود ابداع کردند که مصرف کننده را مدنظر قرار نمی‌داد؛ اما با ایجاد سامانه یکپارچه، در حال مطرح کردن بحث‌های مختلف و ایجاد فشار هستند؛ وگرنه معنی ندارد که نامه‌های داخلی در رسانه‌هایی که صحت آن‌ها زیاد مورد تایید نیست، منتشر شود.

او می‌گوید: علت ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو این بود که عرضه‌ها از سوی تمامی سازندگان کشور، ثبت شود. برخی خودروسازان کوچک به طور مثال، هزار خودرو وارد می‌کردند، اما دو هزار خودرو به فروش می‌رساندند یا این که از هزار خودرو، ۳۰۰ خودرو را از طریق قرعه کشی و مابقی را از هر طریقی که تمایل داشتند، می‌فروختند که تعارضات اجتماعی را به وجود آورده بود.


بیشتر بخوانید:


به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، قوه قضائیه از وزارت صمت خواست که سامانه‌ای را برای نظارت بر فعالیت تمامی خودروسازان ایجاد کند؛ بنابراین، ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، یک الزام حقوقی و قضایی داشت. در این سامانه از نرم افزار‌هایی استفاده که خودروساز‌ها قبلا استفاده می‌کردند و اگر ایراد داشت، از قبل باید مطرح می‌شد.  

دو روز پیش نامه‌ای در برخی رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد، آقای مهدی نیازی معاون کسب و کار وزارت صمت به آقای منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل این وزارتخانه اعلام کرده،  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه‌کشی بر اساس آن انجام شد،تایید فنی و امنیتی نداشته و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم، مسئولیت تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
فلفل
۱۶:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
عامل همه این مسائل انحصار در موضوع خودرو است.
اگر واردات به معنی واقعی آزاد شود نیاز به این مسخره بازی ها نیست. و پول مفت به جیب مفت خورها نمی‌رود.
انحصار نتیجه ایی جز فساد ندارد.
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
بله درست فهمیدید از روزی که مدیران خودرو وارد ایران شد ما شاهد دلال بازی خودرو شدیم و چهار چرخهای چینی گرون رو اقساطی گرونتر به مردم فروختن و حالا هم اگر به روند افزایش قیمتهای این وارد کننده گردن کلفت نگاه بندازید متوجه سفته بازی و گرون سازی و کودتای قیمتی میشید . امیدوارم سربازان گمنام امام زمان این ور بازار رو هم رصد بفرمایند .
علی
۱۳:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به بهانه افزایش تولید با قطعات بی کیفیت جان مردم را بخطر نیندازید
امید
۱۲:۳۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
آقای وزیر تحقیق کند که چرا یک خودرو ساز داخلی نزدیک به 100 میلیارد تومن هزینه تبلیغات کرده ؟ مگر رقابتی با دیگر کشورها داشته؟
و یا خودرو ساز دیگر صدها میلیارد تومن بدون حساب و کتاب و مدرک در جاهایی نا معلوم هزینه کرده.
البته هر دو خودروساز دولتی میباشند.
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
پارسال همین موقع کوئیک شاهین و وانت۱۵۱ از لیست قرعه کشی خارج شده بود اما امسال سایپا برای ۱۴۰۲ ثبت نام می کند چه افزایش تولیدی اتفاق افتاده
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
خودروساز کوچک اون دوتا لگن ساز وابسته به وزارت صمت است ، توجیه سامانه داغون و اشتباه عمدی و یا سهوی برنده و رررو رو با این شیوه قابل قبول نیست
اونا حداقل سیصد تا میفروشن مثل دوتا مونتاژ کار نیستن ادای روزی سه هزارتا تولید دارن ده نفر قرعه کشی برنده میشدن بقیه با عنوان کذایی ناقص میفرستادن پارکینگ
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
این همه دروغ چرا ؟؟
چرا گردن خودروساز کوچک می اندازید ؟؟
حتما شما میگید کم فروشی کنید
حتما شما میگید گران فروشی کنید
حتما شما میگید احتکار کنید