سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده به آمریکا پاسخی متقابل خواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا درصورت استفاده از دارایی‌های روسیه، پاسخی متقابل از این کشور دریافت خواهد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، هشدار داد که اگر غرب تصمیم بگیرد از دارایی‌های مسدود شده روسیه استفاده کند، روسیه آماده است پاسخی متقابل بدهد.

به گزارش رویترز، زاخارووا در نشستی خبری با هشدار به پاسخ متقابل روسیه برای استفاده از تجهیزات و دارایی‌های آمریکا درصورت استفاده از دارایی‌های روسیه، افزود: «چنین اقدامی برای ما به عنوان یک حمله غیرقانونی و غیردوستانه تعبیر خواهد شد که به ما این حق را می‌دهد که اقدامات تلافی‌جویانه برای محافظت از منافع خود انجام دهیم.»

مقامات ارشد غربی، از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشنهاد داده‌اند که دارایی‌های مسدود شده را برای کمک به تامین مالی بازسازی اوکراین پس از جنگ، مصادره کنند.

زاخارووا اقدام غرب برای مسدود کردن این دارایی‌ها نقض قوانین بین‌المللی خواند و افزود: «ما هم نباید دارایی‌های خارجی کشور‌های غربی، مشاغل و شهروندانی را که در خاک کشورمان قرار دارند، فراموش کنیم. اگر غرب نتوانست به اصول دموکراسی، اقتصاد باز، مالکیت خصوصی و استقلال قضایی پایبند باشد، ما هم رفتار متقابل انجام خواهیم داد.»

اندکی پیش نیز زاخارووا اعلام کرد که اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، با هدف استفاده از خاک این کشور برای منافع خود اعضای این اتحادیه است و نه توسعه آن.

او همچنین با اشاره به بحران غذایی در جهان، اظهار داشت که کشور‌های غربی عامل این بحران جهانی هستند و این مسأله، ربطی به روسیه ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.