سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه‌جویی ۲۰ مگاواتی برق با تغییر ساعات اداری اصفهان

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: با تغییر ساعات اداری اصفهان توانستیم حدود ۲۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم که این میزان می‌تواند برق ۴ هزار واحد مسکونی را تامین کند.

محمدرضا نوحی درباره تاثیر تغییر ساعات ادارات در کاهش مصرف برق گفت: طبق بخشنامه هیئت وزیران ادارات موظف هستند که در فصل تابستان مصرف‌شان را در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

خوشبختانه این کار محقق شد و توانستیم مصرف برق در ادارات را کاهش دهیم، اما برخی از ادارات این مسئله را رعایت نکردند و با توجه به پایش مستقیم ادارات به صورت هوشمند، ارگانی که الگوی مصرف را رعایت نکند، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کند و در صورت ادامه منجر به قطع برق آن اداره خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه تاکنون با چه ارگان‌هایی برخورد شده است، گفت: شرکت توزیع ناحیه‌های مختلفی دارد و هر منطقه آمار خودش را ارائه می‌دهد، اما در مجموع می‌توان گفت که بانک‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه آب و برق و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزو ارگان‌هایی هستند که در بحث صرفه‌جویی مشارکت لازم را نداشته و اخطار دریافت کرده‌اند.

نوحی می‌گوید: مصرف برق در ادارات استان اصفهان حدوداً ۷۵ مگاوات است که با تغییر ساعات اداری توانستیم حدود ۲۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم که این میزان می‌تواند برق ۴ هزار واحد مسکونی را تامین کند.

متاسفانه این هفته با موج گرما آغاز شد و کشور فردا به بالاترین میانگین دما خواهد رسید، به ازای هر درجه افزایش دما حدود هزار و پانصد الی ۲ هزار مگاوات مصرف به شبکه سراسری اضافه می‌شود. ما سعی داریم که مدیریت مصرف و بار را با صنایع انجام دهیم با این حال از مردم خواهشمندیم که در ساعات اوج مصرف، از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.

به گفته معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خوشبختانه با اقدامات انجام شده منازل مسکونی و مشترکین خانگی دچار خاموشی نمی‌شوند و در مصرف ادارات و کارخانه‌های صنعتی نیز مدیریت می‌شوند و تنها درصورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند و صرفه‌جویی پیش‌بینی شده را نداشته باشند، دچار خاموشی خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.