سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴۶۹ متهم تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی کرمان معرفی شدند

طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان، طی پارسال هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی کرمان معرفی شده اند.

مهدی تقی زاده گفت:  ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالیت می کنند که درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های مختومه، ۳۳ درصد و میزان پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح، ۴۵ درصد بوده است.

او  می گوید: ابلاغ ۲۰۸ صلح یار صادر و ۳۸ هیئت در شورای حل اختلاف تشکیل شده است. 

به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌های استان کرمان طی پارسال،  ۳ هزار و ۲۹۸ پرونده را با سازش مختومه کرده اند که بر این اساس، ۷۹۶ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

 او گفت: در ۳۲ پرونده قصاص سازش محقق شده است و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف استان طی پارسال، ۳۲ روز بوده است.

تقی زاده می گوید: در سال ۱۴۰۰ ، بالغ بر ۹۰ درصد ابلاغیه‌های شورا‌های حل اختلاف استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.

او گفت: طی  پارسال، ۲۰۳ هزار و ۶۱۱ پرونده به شورا‌ها وارد و ۲۰۳ هزار و ۶۸۴ پرونده مختومه شده که از این تعداد، ۶۶ هزار و ۷۰ پرونده به مصالحه ختم شده است.

طبق گزارش شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۴۲۷ پرونده تشکیل شد که از این تعداد، ۹۴۸ پرونده به صدور رای منتهی شد و هزار و ۲۸۷ هکتار اراضی تصرفی به بیت المال برگردانده شده است. ارزش ریالی این اراضی، ۸ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال بوده است. همچنین طی پارسال، هزار و ۴۶۹ متهم در زمینه تعدی به حقوق بیت المال به دستگاه قضایی استان کرمان معرفی شده اند و ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.