سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری بیش از یک هزار انشعاب غیرمجاز برق در اهواز، کارون و حمیدیه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای حفظ پایداری شبکه یک هزار و ۹۶ انشعاب غیرمجاز برق در خرداد ماه در شهر‌های اهواز، کارون، حمیدیه و باوی شناسایی و جمع آوری شد.

عبدالحمید عباس شیاری گفت: پس از جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز برق تعداد ۳۵۲ اشتراک قانونی واگذار و انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز مذکور سه میلیون و ۲۸۸هزار کیلو وات ساعت بوده است.

او می گوید: تعداد ۷۸۲ لامپ نورافکن پرمصرف غیرمجاز نیز در خردادماه از میوه فروشان مستقر در حاشیه خیابان‌ها در این شهرستان‌ها جمع آوری شد.

عباس شیاری گفت: به استناد ماده ۵۴۳و۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمپ کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه نموده و یا اقدام به دخالت در لوازم اندازه گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق نمایند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

به گفته او، اهواز پس از تهران بالاترین میزان مصرف برق را دارد و با توجه به محدودیت‌های ناشی از عدم توازن تولید و مصرف و ضرورت تامین برق شهروندان با متخلفان و استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد ضمن اینکه استفاده از برق غیرمجاز باعث می‌شوند در اوج گرما شهروندانی که برق قانونی دارند دچار آسیب شوند.

تامین و توزیع انرژی بسیار پرهزینه است و از آنجایی که خروجی کل شبکه برق و تجهیزات آن در خدمت رفاه و آسایش مردم است، صیانت و حفاظت از شبکه به رفاه عمومی مردم منجر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.