سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شدید شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا

شاخص اقتصادی کنفرانس بورد (شاخص اعتماد مصرف کننده) در آمریکا از ۱۰۳.۲ در ماه می‌ به ۹۸.۷ کاهش یافته است.

داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه (دیروز) نشان داد که شاخص اقتصادی کنفرانس بورد (The Conference Board’s index) در آمریکا از ۱۰۳.۲ در ماه می‌ به ۹۸.۷ کاهش یافته است. در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی میانگین اقتصاددانان کاهش تا ۱۰۰ را نیز انتظار دارند.

به گزارش آژانس خبری بلومبرگ، با ناامیدتر شدن مردم آمریکا به چشم انداز اقتصاد، بازار کار و درآمد، سنجش انتظارات - که چشم انداز شش ماهه مصرف کنندگان را نشان می‌دهد - به کمترین میزان در یک دهه اخیر رسید. برآورد این گروه (کنفرانس بورد) از شرایط فعلی اندکی کاهش یافت.

از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا برای کاهش فشار قیمت ها، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد، هزینه‌های استقراض بالاتر، خطر کاهش خرید اقلام بزرگ مانند خانه، خودرو و لوازم خانگی را در پی دارد. این گزارش نشان داد که بر خلاف کاهش تمایلات، برنامه‌های خرید تا کنون افزایش یافته است.

سهم پاسخ دهندگانی که گفته اند قصد خرید وسیله نقلیه یا لوازم خانگی اصلی را در شش ماه آینده دارند نسبت به یک ماه قبل افزایش یافته است. همزمان، برنامه‌های تعطیلات، چه در داخل و چه در سطح بین المللی، به احتمال زیاد به علت افزایش قیمت بلیط هواپیما و بنزین، کاهش یافته است.

با توجه به داده‌های این گروه از دهه ۱۹۸۰ مصرف کنندگان شاهد افزایش قیمت‌ها در سال آینده با سریع‌ترین میزان هستند. داده‌های جداگانه در مورد هزینه‌های مصرف کننده تعدیل شده بر اساس تورم روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

لین فرانکو، مدیر ارشد شاخص‌های اقتصادی در کنفرانس بورد، در بیانیه‌ای گفت: «دیدگاه بدبینانه‌تر مصرف کنندگان ناشی از افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم، به ویژه افزایش قیمت گاز و مواد غذایی است. اکنون انتظارات به زیر سطح ۸۰ کاهش یافته است که نشان دهنده رشد ضعیف‌تر در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و همچنین افزایش خطر رکود اقتصادی تا پایان سال است».

نزدیک به ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان احتمال می‌دهند که شرایط کسب و کار در نیمه آخر سال بدتر شود که بیشترین حد از مارس ۲۰۰۹، اوج بحران مالی، است.

این ارقام داده‌های هفته گذشته دانشگاه میشیگان را تایید می‌کند که نشان داد تمایل مصرف‌کننده در ژوئن در تقریبا پایین‌ترین میزان باقی مانده است. پاسخ دهندگان احتمال می‌دهند قیمت‌ها در ۱۲ ماه آینده با تقریباً سریع‌ترین میزان در ۴۰ سال گذشته افزایش یابد.

سهم مصرف کنندگانی که می‌گویند مشاغل «فراوانی» وجود دارد، به ۵۱.۳ درصد اندکی کاهش یافت؛ شش ماه پیش، پاسخ دهندگان بدبین‌تر نیز بودند. بیشترین شمار پاسخ دهندگان از آگوست ۲۰۲۰ شاهد کاهش درآمد خود در این مدت هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.