سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی خطر بودن گوشت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تمام دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی این استان بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه در بازار توزیع می‌شوند.

سهراب عاقبتی کشتار دام خارج از کشتارگاه را مهمترین عوامل انتقال تب کریمه کنگو دانست و گفت: تماس با لاشه دام ذبح شده خارج از کشتارگاه و گزش کنه عامل این بیماری است.

او رفتار‌های پرخطر در مشاغل حوزه دام را از دیگر عوامل انتقال تب کریمه کنگو اعلام کرد و هشدار داد: افراد در این مشاغل باید به توصیه‌های بهداشتی حوزه دام عمل کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان، سمپاشی ماهانه دام‌ها و محل نگهداری شان را در فصول گرم سال توصیه کرد و گفت: این سمپاشی سبب از بین رفتن کنه می‌شود.

آقای عاقبتی گفت: در مناطق ییلاقی به دلیل نبود بازرسی کارشناسان دامپزشکی در قبل، حین و بعد از کشتار دام، خطر ابتلا به تب کریمه کنگو بالا است.

او می‌گوید: گوشت دام پس از ذبح باید ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری شود، بنابراین اگر گوشتی آلوده باشد با حرارتی که هنگام پخت و پز به آن وارد می‌شود این آلودگی از بین می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از بی خطر بودن گوشت دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های صنعتی خبر داد و گفت: تمام دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های این استان بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه، در بازار توزیع می‌شوند.

آقای سهراب عاقبتی گفت: این بیماری همه گیری ندارد، اما افرادی که با بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در ارتباط هستند افراد در خطر ابتلا محسوب می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.